سرپرست سازمان صنایع كوچك:

۸۱۹ واحد صنعتی از آغاز سال ۹۹ مجدد افتتاح شد

۸۱۹ واحد صنعتی از آغاز سال ۹۹ مجدد افتتاح شد به گزارش سیب پال سرپرست سازمان صنایع كوچك و شهرك های صنعتی ایران از احیا و راه اندازی مجدد ۸۱۹ واحد صنعتی از آغاز سال ۹۹ تابحال در شهرك ها و نواحی صنعتی كشور اطلاع داد.


به گزارش روز دوشنبه ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «اصغر مصاحب» اضافه کرد: با راه اندازی مجدد این واحدها برای ۱۴ هزار و ۴۵۸ نفر اشتغال ایجاد و یا تثبیت شغل شده است.
وی بیان داشت: الان در شهرک های صنعتی کشور نزدیک به ۴۶ هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط مستقر هستند که حدود ۹ هزار و ۸۰۰ مورد از آنها غیرفعال و راکد است.
مصاحب افزود: در سال ۹۹، در اولین مرحله احیای یک هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی برنامه ریزی شد و در برنامه ریزی جدید راه اندازی مجدد دو هزار واحد در سرتاسر کشور در دستور کار قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: با بازگشت ۸۱۹ واحد صنعتی به چرخه تولید از آغاز سال جاری، ۵۵ درصد از برنامه تدوین شده برای احیای صنایع کوچک و متوسط در سال ۹۹ عملیاتی شده است.
سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران تصریح کرد: با عنایت به برنامه ریزی احیای ۲۷ هزار شغل در واحدهای صنعتی راکد، آمار تحقق یافته اشتغال در واحدهای احیا شده بیشتر از ۵۴ درصد از مجموع اشتغال مورد نظر از محل این برنامه است.
مصاحب اضافه کرد: استان تهران با ۸۴ واحد، استان مازندران با ۶۲ واحد صنعتی و استان های اصفهان و قم با احیای ۶۱ واحد صنعتی به ترتیب بیشترین تعداد راه اندازی مجدد واحدهای صنعتی را از آغاز سال جاری به خود اختصاص داده اند.
وی افزود: سرانه اشتغال هر واحد صنعتی که مجدد راه اندازی شده، به صورت متوسط ۱۸ نفر است و سرمایه گذاری انجام شده برای احیای این واحدها بیشتر از دو هزار و ۶۷۵ میلیارد تومان با سرانه سرمایه گذاری حدود سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است.
مصاحب بیان داشت: راه اندازی مجدد واحدهای غیرفعال از راه واگذاری به سرمایه گذار جدید، تأمین مالی، دریافت شریک سرمایه گذار، تأمین مواد اولیه، اجاره به شرط تملیک، حل مشکلات اختلاف شرکا و غیره انجام شده است.
وی اظهار داشت: تجربه سال های گذشته در راه اندازی مجدد واحدهای غیرفعال نشان داده است که در ۶ ماهه دوم سال عملکرد بهتری در این عرصه اتفاق می افتد و امیدواریم این روند در سال ۹۹ هم با تمهیدات اتخاذ شده و همکاری دستگاههای مرتبط بیشتر از پیش محقق شود.



منبع:

1399/08/12
19:35:15
5.0 / 5
1287
تگهای خبر: تولید , دستگاه , سرمایه گذاری , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۲
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است