تمیزكاری سطوح پلیمری و منسوجات با دستگاه پلاسمایی محققان كشور

تمیزكاری سطوح پلیمری و منسوجات با دستگاه پلاسمایی محققان كشور به گزارش سیب پال یكی از شركت های دانش بنیان دانش دستگاه پردازش پلاسمایی سطح برای از بین بردن عوامل میكروبی و دستگاه لایه نشانی شیمیایی بخار به كمك پلاسما را تولید و به بازار عرضه می كند.


به گزارش سیب پال به نقل از ایسنا فعالیت های ۱۵ ساله آزمایشگاه پلاسما در دانشگاه شهید بهشتی در حوزه های مختلف علمی و تحقیقاتی منجر به تأسیس یک شرکت دانش بنیان در حوزه پلاسما شده است و این شرکت محصولات مختلفی همچون پلاسما کلینر (دستگاه پردازش پلاسمایی سطح) و دستگاه لایه نشانی شیمیایی بخار به کمک پلاسما را تولید و به بازار عرضه می کند.
لایه نشانی شیمیایی بخار به کمک پلاسما (Plasma-enhance Chemical Vapor Deposition، PECVD) فرآیندی است که در آن لایه های نازکی از مواد گوناگون در دمای پایین روی سطح زیرلایه نشانده می شوند. با عنایت به اثر پلاسما در کاهش انرژی فعال سازی واکنش، دمای لایه نشانی می تواند به شکل قابل ملاحظه ای کاهش پیدا کند. این دستگاه در حوزه هایی نظیر انواع پوشش های قطعات الکترونیک، تزئینی، اپتیکی و ضد بازتابی در صنایع الکترونیک و اپتیک، ایجاد پوشش های آب دوست و آب گریز در صنایع نساجی، بهبود مقاومت به خوردگی قطعات در صنایع خودروسازی و هوافضا، انواع پوشش های حفاظتی در پزشکی، انواع پوشش های سنسوری و در زمینه کشاورزی کاربرد دارد.
پلاسما کلینر روشی بدون رقیب برای از بین بردن عوامل میکروبی است؛ چون که خیلی از سورفکتانت های تهاجمی و حلال های آلی را می زداید و سطح یکنواختی را فراهم می آورد. از این دستگاه برای تمیزکاری سطوح پلیمری، فلزی و منسوجات، استریل کردن تجهیزات پزشکی، استریل مواد غذایی گرانقیمت، تمیزکاری و فعال سازی قطعات خودرو، حکاکی سطوح، افزایش انرژی سطحی و آب دوستی و لایه نشانی استفاده می شود.
بر مبنای اعلام ستاد نانو، دستاوردهای ارزشمند ای در زمینه کاربرد فناوری پلاسما با فعالیت بیشتر از ۱۰۰ پژوهشگر کارشناس ارشد و ۲۰ پژوهشگر دکتری در حوزه فیزیک و مهندسی پلاسما به دست آمده است. همچون این تحقیقات، بررسی کاربردهای فناوری پلاسما در حوزه های محیط زیست، نفت و مهندسی شیمی، پزشکی و بیوتکنولوژی، مهندسی پلیمر و نساجی، علوم صنایع غذایی و مهندسی کشاورزی، مهندسی سطح و خوردگی، هوافضا و الکترونیک است.



1399/06/01
23:01:42
5.0 / 5
1852
تگهای خبر: ارز , بازار , تكنولوژی , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است