معاملات دارایكم امروز صورت نمی گیرد

معاملات دارایكم امروز صورت نمی گیرد سیب پال: درحالی كه قبل از این اعلام شده بود معاملات دارایكم از امروز صورت خواهد گرفت، آخرین اخبار حاكی از آنست كه معامله این سهام به هفته آینده موكول شده است.


به گزارش سیب پال به نقل از ایسنا، قرار بود واحدهای نخستین صندوق واسطه گری مالی یکم از امروز و حدود یک ماه بعد از اختتام پذیره نویسی قابل خرید و فروش شود اما افرادی که مبادرت به خرید دارایکم کرده بودند، متوجه شدند این سهام در پرتفوی آنها درج نشده است.
در این راستا، محمود گودرزی-معاون بازار بورس اوراق بهادار تهران-در گفت و گو با ایسنا، با اعلان اینکه معامله دارایکم امروز صورت نمی گیرد، اظهار نمود: معاملات دارایکم به هفته آینده موکول شده است. باید فرآیندهایی برای فراهم شدن زمینه معاملات دارایکم طی تا امکان معامله آن ایجاد شود.
بر طبق این گزارش، وزارت امور اقتصادی و دارایی مدتی پیش طی اطلاعیه ای فراخوان واگذاری (شماره ۱) پذیره نویسی واحدهای سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری قابل معامله (ETF) "واسطه گری مالی یکم" را منتشر نمود. در این اطلاعیه آمده بود که وزارت امور اقتصادی و دارایی بوسیله این واگذاری، به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران، باقیمانده سهام خود در بانکهای ملت، تجارت و صادرات ایران و بیمه های البرز و اتکایی امین را واگذار خواهدنمود. بطور کلی مقرر است ۲۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان باقیمانده سهام دولت در سه بانک و دو شرکت بیمه ای مذکور در چارچوب یک صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس (ETF) با عنوان «واسطه گری مالی یکم» ارائه شود.
خاصیت بارز این واگذاری، بهره مندی کلیه ایرانیان از تخفیف ۲۰ درصدی بود. سقف سرمایه گذاری هر شخص حقیقی (هر کد ملی) ۲۰ میلیون ریال (دو میلیون تومان) تعیین شد. پذیره نویسی برای هر فرد دارای کد ملی امکان پذیر بود و محدودیت سنی برای متقاضیان وجود نداشت.
بر این اساس مهلت پذیره نویسی حدود یک ماه پیش به انتها رسید و بیش از سه میلیون و 481 هزار نفر با سرمایه گذاری بیش از ۵۸۸۶ میلیارد تومان در پذیره نویسی برای خرید سهام دولتی مشارکت کرده اند. در این راستا از اول تیرماه نماد دارایکم در بورس باز شد و افراد می توانستند ارزش آنرا در پرتفوی (ترکیب سهام) خود ببینند.




منبع:

1399/04/04
17:45:33
5.0 / 5
2232
تگهای خبر: ارز , اقتصاد , بازار , بانك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است