در گفت وگوی سیب پال با عضو اندیشكده كاتو بررسی شد

چرا با وجود كرونا و تشدید تحریمها عملكرد اقتصاد ایران بهتر خواهد شد؟

چرا با وجود كرونا و تشدید تحریمها عملكرد اقتصاد ایران بهتر خواهد شد؟ به گزارش سیب پال استاد اقتصاد جان هاپكینز اظهار داشت: برآورد صندوق بین المللی پول از نرخ تورم ایران دقیق نبوده است.


به گزارش سیب پال به نقل از ایسنا، بانک جهانی در گزارش جدید خود از چشم انداز اقتصادی جهانی اعلام نمود سال جاری آخرین سال رشد منفی اقتصاد ایران خواهد بود و حتی با وجود انتشار کرونا و تعطیلی گسترده کسب و کارها در کنار سقوط قیمت نفت در بازارهای جهانی و اختلال در زنجیره تأمین، بانک جهانی انتظار دارد که عملکرد اقتصادی سال جاری ایران به مراتب از سال قبل بهتر باشد.
در ارتباط با این گزارش، استیو هانکه، استاد اقتصاد کاربردی دانشگاه جان هاپکینز در بالتیمور آمریکا و یکی از متخصصان مطرح جهانی در حوزه هیات های ارزی ( نهادی که وظیفه حفظ برابری ارزش پول ملی در مقابل دیگر ارزها را بر عهده دارد) در گفتگو با ایسنا اظهار نمود: یکی از دلایلی که چشم انداز مورد انتظار بانک جهانی از رشد اقتصادی ایران تضعیف نشده، این است که اقتصاد ایران سال قبل و قبل از انتشار کرونا هم در شرایط دشواری قرار داشت و ازاین رو بدتر شدن وضعیت چندان محتمل نبود.
لازم به ذکر است بر اساس گزارش بانک جهانی، اقتصاد ایران که پارسال ۸.۲ درصد کوچک شد، سال جاری هم رشد منفی ۵.۳ درصدی را تجربه خواهد نمود اما سال آینده روند سه سال رشد متوالی منفی قطع خواهد شد.
از طرفی بانک جهانی در گزارش خود نوشته است: ایران یکی از کشورهایی بوده که نرخ تورم در آن روندی نزولی داشته و در ماه های اخیر در محدوده ۲۰ درصدی نوسان داشته است.
این عضو اندیشکده آمریکایی کاتو، با اشاره به مشکل غیردقیق بودن برآورد نرخ تورم در کشورهایی که تورم بالایی دارند اضافه کرد: در اکتبر سال قبل و تنها سه ماه مانده به پایان سال میلادی، صندوق بین المللی پول پیشبینی کرده بود که نرخ تورم ایران تا آخر آن سال به ۳۱.۱ درصد خواهد رسید اما طبق اندازه گیری های من تا آخر سال ۲۰۱۹ نرخ تورم ایران تنها ۲۰.۱ درصد بوده است.



1399/03/21
12:00:17
5.0 / 5
2346
تگهای خبر: ارز , اقتصاد , بازار , بانك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است