راهكار رفع اختلال هسته معاملاتی بورس تشریح شد

راهكار رفع اختلال هسته معاملاتی بورس تشریح شد به گزارش سیب پال داستان اختلال در هسته معامللاتی بورس همچنان ادامه دارد و سهام داران در بعضی روزها به علت وجود این مشكل امكان انجام معامله را ندارند. مشكلی كه به قول مدیرعامل شركت بورس تهران سه راهكار برای رفع آن در نظر گرفته شده است تا اختلال سامانه در كوتاه مدت و دراز مدت برطرف شود.


به گزارش سیب پال به نقل از ایسنا، پررنگ تر شدن نقش بازار سرمایه در اقتصاد کشور و جذابیتی که این بازار نسبت به بازارهای موازی دارد، سبب شده که بورس در یک سال قبل بیشتر از هر زمانی مورد استقبال مردم قرار گیرد؛ به طوریکه در ماه های گذشته بورس میزبان تعداد زیادی سهامدار نورسیده بوده است. اما به نظر می آید هسته معاملات توان پاسخگویی به این موضع که سبب شده حجم معاملات هم افزایشی شود را ندارد؛ به طوریکه هر چند روز یک مرتبه شاهد اختلال در این هسته یا در بورس تهران یا در فرابورس یا در هر دو بازار هستیم.
زمانی که سامانه گرفتار مشکل می شود، امکان دارد رقمی که سایت tsetmc نشان داده است با رقمی که در کارگزاری نشان داده می شود یک دقیقه اختلاف داشته باشد. این اختلاف امکان دارد سبب شود معامله گر گرفتار این اشتباه شود که فشار فروش زیاد شده و سهم خویش را بفروشد؛ درحالی که قیمت بالا آمده است و این اتفاق در نهایت سبب ایجاد جو منفی در کل بازار شده و صف فروش ایجاد کند.
راهکاری رفع اختلال هسته معاملاتی
در این راستا علی صحرایی- مدیرعامل شرکت بورس تهران- در گفتگو با ایسنا، با اشاره به اینکه برای رفع اختلالات هسته چند مسیر به صورت همزمان پیگیری می شود، اظهار نمود: می خواهیم در کوتاه مدت زیر ساختارهای بازار را تغییر دهیم. یعنی لات معاملاتی را تغییر می دهیم که تراکنش هایی که به سامانه وارد می شود کاهش پیدا کند. یعنی تغییرات بیزینسی ایجاد می نماییم که به بخش فنی کمک نماید.
وی افزود: به صورت همزمان راهکاری را هم دنبال می نماییم که بر مبنای آن به کمک مشاوران بین المللی در سامانه ها تغییراتی ایجاد نماییم یا سامانه هایی را جایگزین سامانه فعلی نماییم.
مدیرعامل شرکت بورس تهران در ادامه با اشاره به اینکه یک راهکار بلندمدت هم در نظر گرفته شده است، توضیح داد: راهکار دراز مدت این است که شرکت دانش بنیانی زیر نظر دانشگاه تهران، تاسیس شده است که با سازمان بورس مشارکت دارد و از یک سال پیش کار خویش را آغاز کرده است. این شرکت پیش نویس (انجین معاملاتی) را نوشته و مقرر است مورد ازمایش قرار بگیرد.
صحرایی با تاکید بر اینکه سه راهکار به صورت موازی پیش می رود، اظهار داشت: راهکار اساسی این است که یک سامانه بومی جامع در کشور داشته باشیم که محدودیت های بین المللی مانع گسترش و به روز رسانی آن نشود. در این راستا از کمک فکری افراد هم استقبال می نماییم.



1399/03/20
21:12:12
5.0 / 5
2242
تگهای خبر: اقتصاد , بازار , بورس , سایت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است