پیش بینی روند بازار سرمایه تا آخر سال ۹۹

پیش بینی روند بازار سرمایه تا آخر سال ۹۹ به گزارش سیب پال ایرنا به نقل از یك كارشناس ارشد بازار سرمایه نوشت: روند صعودی شاخص بورس در بازار اینگونه پرشتاب نخواهد ماند، اما بنظر می رسد كه تا آخر سال ۹۹ شاهد این روند صعودی در بازار سرمایه با شیب ملایم خواهیم بود.


حمیدرضا مهرآور روند معاملات بورس را در چند وقت اخیر در همه حوزه ها صعودی اعلام نمود و اضافه كرد: فقط روند صعودی بعضی از صنایع نسبت به سایر گروه ها بیشتر بوده اما در مجموع شاخص بورس روند صعودی بی سابقه ای را تجربه كرده است. وی با اشاره به عواملی كه در رشد اخیر بازار سرمایه موثر بوده است، اظهار داشت: عامل نخست حجم گسترده ای از ورود نقدینگی به این بازار است كه در دیگر بازارها نمی تواند جذب شود بنا بر این همه نقدینگی های موجود در اختیار مردم، جذب این بازار شده است. مهرآور اشاره كرد: همین طور در چند وقت اخیر تبلیغات خوبی از طرف دولت نسبت به بازار سرمایه صورت گرفته كه این مساله موجب شد تا مردم پس اندازهای محدود خودرا وارد بازار سرمایه كنند و زمینه رشد این بازار برقرار شود. بگفته مدیر عال كارگزاری بانك سامان، روز چهارشنبه هفته گذشته به سبب عرضه شستا شاهد استقبال بسیار خوبی از طرف سرمایه گذاران در این بازار بودیم كه به دنبال این اتفاق حدود ۹۰ هزار كد جدید در بازار سرمایه صادر شد، همه این كدهای جدید به دنبال خود نقدینگی می آورد. وی با اعلان اینكه جهش تولید كه بعنوان شعار سال ۹۹ نامگذاری شده است بدون جهش فروش محقق نمی گردد، اظهار داشت: جهش فروش به دنبال خود جهش سودآوری و در نهایت افزایش قیمت سهام را به همراه دارد. مهرآور با اعلان اینكه بازارهای موازی به لحاظ سرمایه گذاری اشباع شده اند و به سبب بعضی از مسایل امكان سرمایه گذاری برای افراد در این بازارها وجود ندارد، گفت: حالا دورنمای مثبتی برای این بازارها وجود ندارد حتی بعضی از تحلیل های جهانی نشان میدهد كه دلار دوران طلایی خودرا گذرانده و رو به افول است؛ بدین سبب حالا دیگر آن حالت مثبتی را كه در گذشته در دنیا برای سرمایه گذاری داشت را از دست داده است.
این كارشناس ارشد بازار سرمایه به معضلات موجود برای سرمایه گذاری در بازار مسكن اشاره نمود و اظهار داشت: فعالیت در بازار مسكن نیازمند نقدینگی زیاد است و حتی در وضعیت كنونی با ۱۰۰ میلیون تومان هم نمی توان مبادرت به خرید مسكن كرد و امیدوار به جهش قیمتی آن بود، در صورتیكه با مبلغ بسیار كم می توان در بورس سرمایه گذاری كرد و در انتظار بازدهی سرمایه وارد شده به این بازار ماند. وی اشاره كرد: در سال های گذشته شاهد بودیم صعود تند، نزول پرشتابی را با خود به همراه داشت بنا بر این اگر سرمایه گذاران جدیدالورود اطلاعی از سرمایه گذاری در بازار سرمایه نداشته باشند و ندانند كه به سمت چه صنعت و سهامی برای سرمایه گذاری بروند بطور قطع در آینده نزدیك متضرر خواهند شد. مهرآور گفت: این مشكل زمانی بیشتر خواهد شد كه سرمایه گذاران ابتدایی در بورس از اهرمی بعنوان اعتبار كارگزاری ها برای سرمایه گذاری استفاده كنند، این اقدام برای افرادی كه بازار سرمایه را به خوبی نمی شناسند و برای اولین بار وارد این شده اند تصمیمی مهلك است كه ممكنست كل دارایی های این افراد را از بین ببرد. این كارشناس بازار سرمایه اشاره كرد: بازار همیشه خوب نیست و برخی با اعتقاد اینكه روند صعودی بازار دائمی است مبادرت به دریافت اعتبار از كارگزاری می كنند و زمینه ضرر و زیان های احتمالی را برای خود فراهم می كنند. وی سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری را برای افراد جدیدالورود پیشنهاد نمود و اظهار داشت: بعضی از صندوق ها در یك ماه گذشته بیش از ۸۵ درصد بازدهی داشتند بنا بر این سرمایه گذاران جدیدالورود بدون ترس از نوسان بازار و احتمال ضرر و زیان می توانند مبادرت به سرمایه گذاری در این صندوق ها كنند. مهرآور اظهار داشت: سرمایه گذاران باید بدانند كه در چه صنایعی مبادرت به سرمایه گذاری كنند و روی صنایعی كه زیان ده هستند اما قیمت سهام آنها درحال افزایش است یك علامت سوال بگذارند و به سمت این سهم ها نروند. وی ادامه داد: شاید از شتاب رشد شاخص بورس كاسته شود و در مقاطعی استراحت كند اما برآیند كلی بازار سرمایه صعودی است و می تواند سود شایان توجهی را در اختیار سهامداران قرار دهد. ۲۲۳۲۲۷


منبع:

1399/02/04
14:12:26
5.0 / 5
2700
تگهای خبر: بازار , بانك , بورس , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است