رشد بورس تا كی ادامه خواهد داشت؟

رشد بورس تا كی ادامه خواهد داشت؟ به گزارش سیب پال ایسنا نوشت: نگاه ها به سمت بازار سرمایه است و استقبال از این بازار توسط مردم، روز به روز بیشتر می شود به طوریكه در هفته جاری ركورد ثبت نام روزانه در سجام شكسته شد و تاخت و تاز شاخص كل این بازار مرزهای جدیدی را كشف می كند. در این راستا كارشناسان نیز اعتقاد دارند كه اگر موضوع كرونا را نادیده بگیریم، رشد شاخص بورس امسال ادامه دار خواهد بود.


دامنه رشد شاخص بورس از سال قبل به سال جدید هم كشیده شد و به غیر از دو یا سه روز در سال 1399، شاخص كل همیشه بر مدار صعود حركت كرده است. به طوریكه در آخرین روز معاملاتی در هفته جاری، شاخص بورس تهران با افزایش ۱۹ هزار و ۳۵۳ واحدی عدد ۶۴۵ هزار و ۷۶۲ واحد را ثبت نمود. شاخص هم وزن نیز به رقم ۲۲۵ هزار و ۵۵۸ واحد رسید. شاخص بازار اول به كانال ۴۵۳ هزار واحدی وارد شد و شاخص بازار دوم نیز عدد یك میلیون و ۳۸۶ هزار واحد را ثبت نمود آیفكس نیز عدد ۸۱۸۳ واحد را نمایش داد. بر این اساس درحالی كه شاخص بورس در آستانه ورود به كانال 650 هزار واحد قرار گرفت، آمارها از افزایش بی سابقه ثبت نام كنندگان در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) خبر می دهد؛ بطوریكه تعداد ثبت نام كنندگان در این سامانه ۱۸ برابر نسبت به زمان مشابه سال قبل افزایش یافته است. در ۲۵ روز نخست امسال تعداد ۶۵۱ هزار و ۹۵۹ نفر در سامانه سجام ثبت نام كردند تا تعداد كل ثبت نام كنندگان در این سامانه از مرز ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر عبور كند. در این راستا، یوسف هاشمی-كارشناس بازار سرمایه- با تاكید بر اینكه آینده بازار سرمایه به عوامل مختلفی بستگی دارد، با اشاره به شیوع ویروس كرونا در جهان، اظهار نمود: كرونا پدیده مهمی در جهان است و شیوع این ویروس واكنش های اقتصادی زیادی را در سرتاسر جهان به دنبال داشته است كه در این میان، بورس های دنیا نیز تحت تاثیر كرونا قرار گرفتند.
وی افزود: نتایج این ویروس در اقتصاد ایران فعلا در هاله ای از ابهام است اما احیانا می تواند تاثیر زیادی داشته باشد بنا بر این نمی توان وضعیت بازار سرمایه را دقیق پیش بینی نمود اما بطور كلی به نظر من با توجه به این كه هنوز بازار سرمایه پتانسیل های زیادی برای توسعه دارد و از آنجایی كه بازارهای موازی جذابیت زیادی برای سرمایه گذاری ندارند و زمزمه های كاهش نرخ سود بانكی نیز به گوش می رسد احیانا امسال بازار خوبی خواهیم داشت. البته كارشناسان در كنار پیش بینی رشد بازار سرمایه، آگهی می دهند كه یكی از موضوعات قابل توجه برای سهامدارن خصوصاً تازه واردان به بازار سهام این است كه نباید این انتظار را داشت كه شاخص بورس و سهام شركت های مختلف هر روز مثبت و سودده باشد. آنها همین طور اعتقاد دارند كه هر رشد و افزایش قیمتی در بازار سهام به اصلاح و استراحت نیاز دارد و اینطور نیست كه همیشه بازار سرمایه روند افزایشی داشته باشد. از اینرو همانگونه كه به سهامدارن سفارش می شود به صورت هیجانی در صف های خرید نروند، نباید با منفی شدن یكی دو روزه شاخص و یا افت قیمت سهام شركت ها، مبادرت به حضور در صف های فروش كنند. 223227


منبع:

1399/02/02
16:41:39
5.0 / 5
2604
تگهای خبر: اقتصاد , بازار , بانك , بورس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۱
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است