وزیر اقتصاد اعلام كرد

۱۰ هزار میلیارد تومان از معوقات مالیاتی وصول شد

۱۰ هزار میلیارد تومان از معوقات مالیاتی وصول شد به گزارش سیب پال وزیر امور اقتصادی و دارایی با اعلان اینكه حمایت مالیاتی از مشاغل لطمه دیده از كرونا باید با پایش دقیق شرایط آنها به نحو مقتضی ادامه یابد، اظهار داشت: در بخشودگی جرائم قابل بخشش مالیاتی، حدود 10 هزار میلیارد تومان از معوقات مالیاتی به حیطه وصول درآمد.


به گزارش سیب پال به نقل از ایسنا، فرهاد دژپسند با حضور در جمع مدیران نظام مالیاتی در سازمان مالیاتی اظهار نمود: ابزار مالیات علاوه بر تامین مالی دولت، اهداف دیگری چون تحقق عدالت درآمدی و رشد و توسعه كشور، عدالت منطقه ای و توسعه مناطق محروم، عدالت بخشی و توسعه بخش كشاورزی و بنگاه های دانش بنیان را دنبال می كند.
وی از كوشش های بهادار به عمل آمده برای تحقق ۱۰۲ درصدی درآمدهای مالیاتی در سال ۱۳۹۸ كه نشانگر رشد ۳۳ درصدی وصولی این درآمدها نسبت به سال ماقبل آن بود، قدردانی نمود و این حركت را یك ركورد مناسب قلمداد كرد و اظهار داشت: امید است با توسعه دانش، اراده و جدیت همكاران، امسال نیز شاهد ثبت ركوردی دیگر دراین زمینه باشیم.

جهت گیری سیاست های مالیاتی در امتداد جهش تولید
دژپسند با توجه به این كه امسال سال «جهش تولید» است، اضافه كرد: جهت گیری سیاست های مالیاتی باید در امتداد «جهش تولید» باشد یعنی سیاست های مالیاتی به نحوی تنظیم شود كه فعالان اقتصادی و كسب و كارهای مولد به تولید بیشتر راغب شوند و نقدینگی موجود در اقتصاد كشور به سمت تامین مالی تولید و سرمایه گذاری در اجرای طرح های مولد هدایت شود.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به سیاست " وصول مالیات با رعایت اصول"، بر لزوم "رعایت حال مودیان مالیاتی در شرایط كرونایی كشور"، تا كید كرد و اظهار داشت: اقدامات خوبی برای حمایت مالیاتی از فعالان اقتصادی و كسب و كارهایی كه از شیوع بیماری كرونا متأثر شده اند، انجام گرفت كه این روند باید با پایش دقیق شرایط آنها، به نحو مقتضی تداوم یابد.

هوشمندسازی نظام مالیاتی اهرمی برای تحقق اقتصاد هوشمند
وی با اعلان اینكه هوشمندسازی نظام مالیاتی، در نهایت منجر به توانمند شدن سازمان امور مالیاتی و تحقق اهداف كلان اقتصادی در حوزه تامین مالی دولت می شود، هوشمندسازی نظام مالیاتی را بعنوان یكی از برنامه های مهم وزارت اقتصاد مورد تاكید قرار داد و خواهان آن شد كه سازمان امور مالیاتی با تسریع در هوشمندسازی نظام مالیاتی، اهرمی برای تحقق اقتصاد هوشمند شود.
طبق اعلام وزارت اقتصاد، دژپسند اضافه كرد: تسریع در هوشمندسازی نظام مالیاتی مهم می باشد، چونكه با هوشمند شدن آن، نه فقط فعالیت فعالان اقتصادی و مودیان مالیاتی شفاف می شود، بلكه هزینه های تولید كاهش یافته و سود فعالان اقتصادی افزایش می یابد و این خودش یعنی منبعی جدید برای درآمد مالیاتی بیشتر.
وزیر اقتصاد بر مد نظر قرار دادن ابتكارات مربوط به هوشمندسازی نظام مالیاتی در اجرای قانون پایانه های فروشگاهی توسط سازمان امور مالیاتی، اصرار كرد و از ابتكار اتصال صندوق های مكانیزه فروش به شبكه بانكی و محاسبه دقیق مالیات مربوط و واریز سریع آن به حساب خزانه دولت بعنوان یك نمونه یاد كرد.
او در آخر با اشاره به ظرفیت مالیاتی كشور و سطح دانش خوب و اراده قوی همكاران سازمان امور مالیاتی، تاكید كرد: انتظار می رود همكاران سازمان امور مالیاتی بوسیله به كاربستن راهكارهای هوشمند و اثربخش در شناسایی فرارهای مالیاتی، گسترش پایه های مالیاتی، افزایش تمكین داوطلبانه مودیان و تسریع در وصول معوقات مالیاتی و مودیان مغفول مانده، با تمركز بر مؤدیان و بخش های دارای توان پرداخت بالاتر، همانند سال قبل با موفقیت به رسالت خود عمل كنند.




منبع:

1399/01/29
21:03:56
5.0 / 5
2738
تگهای خبر: ابزار , اقتصاد , بانك , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۱
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است