روز پرنوسان در بورس

روز پرنوسان در بورس به گزارش سیب پال شاخص بورس روز پرنوسانی را پشت سرگذاشت و درحالی كه در ساعات اولین معاملات صعود كمی را تجربه كرد، در ساعات میانی با بیشتر از ۲۰ هزار واحد صعود از مرز ۶۴۳ واحد گذشت اما در ادامه، حركت صعودی معاملات كاهش پیدا كرد و در نهایت در رقم ۶۲۴ هزار واحد ایستاد.


به گزارش سیب پال به نقل از ایسنا، معاملات امروز بازار سرمایه درحالی به پایان رسید كه شاخص كل این بازار با ۱۳۳۶ واحد صعود در رقم ۶۲۴ هزار و ۵۹۶ واحد ایستاد. شاخص كل با معیار هموزن هم كه در ابتدای معاملات صعودی بود، در نهایت نزولی شد و با ۲۵ واحد كاهش رقم ۲۱۹ هزار و ۷۲۸ واحد را ثبت نمود.
امروز یك میلیون معامله به ارزش ۶۲ هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال توسط معامله گران انجام شد و معدنی و صنعتی گل گهر، س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، معدنی و صنعتی چادرملو، كشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و ملی صنایع مس ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تأثیر مثبت و در مقابل پالایش نفت تهران و گسترش نفت و گاز پارسیان نسبت به سایر نمادها بیشترین تأثیر منفی را روی بورس گذشاتند.
بانك ملت، گلوكوزان، بانك تجارت، پالایش نفت اصفهان، ملی صنایع مس ایران، فولاد مباركه اصفهان و خدمات انفورماتیك نمادها پربیننده امروز بوس بودند.
فرابورس وارد كانال ۸۰۰۰واحد شد
در آن سوی بازار سرمایه شاخص فرابورس با ۸۵ واحد صعود وارد كانال ۸۰۰۰ واحد شد و رقم ۸۰۴۶ واحد را ثبت نمود. معامله گران فرابورس ۵۸۶ هزار معامله به ارزش ۳۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال ثبت كردند. هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، سرمایه گذاری صباتامین، پتروشیمی تندگویان، فولاد هرمزگان جنوب و مدیریت انرژی امید تابان هور نسبت به سایر نمادها بیشترین تأثیر مثبت و در مقابل تولید نیروی برق دماوند و فرابورس ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تأثیر منفی را در فرابورس داشتند.
سهامی ذوب آهن اصفهان، گروه صنایع كاغذ پارس، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی، قاسم ایران، سیمان لار سبزوار، س. توسعه و عمران استان كرمان و فولاد هرمزگان جنوب نمادهای پربیننده فرابورس بودند.
بر طبق این گزارش، معاملات امروز بازار سرمایه درحالی پایان یافت كه معاملات سهام هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) باطل اعلام گردید كه به قول مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس هلدینگ خلیج فارس اطلاعیه نوع الف منتشر نموده است كه بر اساس این اطلاعیه دامنه قیمتی باز می شود، در این حالت زمانی كه سفارشات تطبیق (مچینگ عرضه و تقاضا) پیدا میكند، ناظر بازار تصمیم می گیرد تا معاملات را تایید و یا ابطال كند كه در این مرحله معامله این نماد مورد تایید ناظر قرار نگرفت و باطل اعلام گردید.




منبع:

1399/01/25
16:28:27
5.0 / 5
2834
تگهای خبر: ارز , بازار , بانك , بورس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است