مشاركت در تولید، ممانعت در انحراف منابع بانكی

مشاركت در تولید، ممانعت در انحراف منابع بانكی به گزارش سیب پال بانك پارسیان با هدف ˮحمایت از تولید در هر شرایط ˮ بخش اعظمی از تسهیلات مالی خویش را درسال ۹۸ دراختیار بخش مولد قرار داده است.



بررسی شرایط اقتصادی كشورمان نشان داده است كه همچنان بخش عمده ای از تأمین مالی بنگاه های اقتصادی و تولیدی كشور بر عهده بانكها قرار دارد و اگر سیاست گذاری های بانكی بر محور " تأمین مالی مولد " صورت گیرد، می تواند از انحراف منابع به سمت فعالیتهای غیر مولد جلوگیری كرد.
در سالی كه گذشت آمارها همچنان گویای افزایش هزینه های تولید بودند كه این امر احتیاج به سرمایه در گردش تولید را افزایش داده و تأمین مالی را برای این بخش دشوارتر كرده است.
مسئولان بانك پارسیان هم با عنایت به این مشكل و در جهت پیشگیری از انحراف منابع بانكی و پشتیبانی از تولید، اقدامات گوناگونی در سال ۹۸ انجام داده اند كه تنها یكی از آنها مشاركت در طرح های تولیدی است.
نگاهی به عملكرد بانك پارسیان نشان داده است كه این بانك درسال ۹۸ علاوه بر تأمین مالی شركت های تولیدی و صنعتی در طرح هایی چون تولید كاغذ باگاس، طرح كارخانه فولادسازی برای مصارف كشتی سازی و صنایع سنگین، راه اندازی كارخانه تولید انواع داروهای بیوسیمیلار، نصب دوربین های حمل و نقل جاده ای با شركت گسترش الكترونیك مبین، راه اندازی تولید واكسن های دامی با شركت ویرا واكسن شایان، طرح دانش بنیان طراحی و تولید تجهیزات پیشرفته صنعت نفت و گاز با شركت پارت آریا و... و. مشاركت كرده و مشاركت خویش را در پروژه پالایشگاه گاز(تولید گاز اتان، پروپان و...) با شركت پالایش پارسیان سپهر، ادامه داده است.
همچنین آمارهای این بانك گویای آن می باشد كه در سال ۹۸ مبلغ ۹۸.۵۱۳ میلیارد ریال تسهیلات از جانب بانك پارسیان به بخش های مختلف تولیدی و صنعتی عرضه شده است. این میزان تسهیلات ۶۶.۴ درصد از منابع این بانك را پارسال شامل می شود و می توان اظهار داشت كه حداقل نیمی از منابع بانكی بانك پارسیان به پشتیبانی از بخش مولد اختصاص یافته است. ۲۱۲۱

1399/01/17
23:58:39
5.0 / 5
3089
تگهای خبر: اقتصاد , بانك , تولید , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است