تكمیل پازل بهبود فضای كسب و كار بوسیله بورس

تكمیل پازل بهبود فضای كسب و كار بوسیله بورس به گزارش سیب پال یك تحلیلگر بازار سرمایه با اشاره به ˮجهش تولیدˮ بعنوان شعار سال جاری و با تاكید بر ضرورت بهبود فضای كسب و كار، اظهار داشت: برای شركتهای بزرگ تعمیق بازار بدهی و تامین سرمایه در گردش طرحهای نیمه كاره و برای شركت های كوچك و متوسط توسعه ابزارها و روش های جدید به خصوص در فرابورس ایران، می تواند به ایفای نقش بازار سرمایه در تحقق شعار سال و همین طور بهبود فضای كسب و كار كمك نماید.


علی جبل عاملی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینكه كشور در شرایط تحریم قرار دارد، اظهار نمود: موضوعی كه در شرایط تحریم مطرح است، بحث تامین منابع مالی است. ممكنست به سبب اینكه ارتباط مالی كشور با دیگر كشورها قطع شده باشد، تامین مالی به آسانی صورت نگیرد. در این شرایط موضوع قابل توجه در بازار سرمایه، تعمیق بازار بدهی است.
وی افزود: احیانا در شرایط فعلی اولویت شركت ها طرح جدید نباشد و بیشتر شركت ها به دنبال تكمیل طرح های توسعه ای نیمه تمام خود هستند. در این شرایط بازار سرمایه می تواند با تعمیق بازار بدهی و گسترش ابزارهای بدهی، هم سرمایه مورد نیاز و هم سرمایه در گردش شركت ها را تامین كند.
این تحلیلگر بازار سرمایه در ادامه با اعلان اینكه شركت های كوچك و متوسط نیز قسمتی از اشتغال كشور را بر عهده دارند، توضیح داد: هرچند ساختار اقتصادی كشور مبتنی بر هلدینگ ها و شركت های بزرگ است، اما شركت های كوچك و متوسط هم قسمتی از اقتصاد و اشتغال كشور را بر عهده دارند. امسال می توان ابزارهای بازار سرمایه و روش هایی را برای پشتیبانی از شركت های كوچك و متوسط به كار گرفت. همین طور باید بررسی كرد كه در بازار بورس چه بحث های حمایتی دیگری در چارچوب انواع روش های تامین مالی، صندوق ها یا ابزارهای بدهی مختلف كه به تقویت بحث اشتغال و بحث منجر می شود وجود دارد؛ برای اینكه نمی توان كتمان كرد برای واحدهای تولیدی كوچك و متوسط در بازار سرمایه راهكار موثری وجود ندارد.




منبع:

1399/01/11
22:27:24
5.0 / 5
2848
تگهای خبر: ابزار , اقتصاد , بازار , بورس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۴
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است