تازه ترین اقدامات اقتصادی دنیا برای مقابله با كرونا

تازه ترین اقدامات اقتصادی دنیا برای مقابله با كرونا سیب پال: كشورهای جهان جدی تر از قبل به دنبال كاستن از تبعات اقتصادی كرونا هستند.


به گزارش سیب پال به نقل از رویترز، شمار مبتلایان به كووید-۱۹ از ۲۵۰ هزار نفر نیز گذشته و بیش از ۱۱ هزار نفر جان خودرا از دست داده اند. بانكهای مركزی و دولت های جهان هم زمان با وخیم تر شدن وضعیت به رویكرد خود برای حمایت بیشتر از بازارهای مالی ادامه می دهند.
** سوییس
دولت سوییس اعلام نمود كه برای پشتیبانی از شركت ها و كاركنان سوییسی در مقابل نتایج اقتصادی كرونا، یك بسته حمایتی به ارزش ۳۲ میلیارد فرانك ( ۳۲.۵۶ میلیارد دلار) را در نظر گرفته است. دولت همین طور با عبور شمار قربانیان از ۴۳ نفر، تجمع بیش از پنج نفر را ممنوع اعلام نمود.
آلن برست، وزیر بهداشت این كشور با اشاره به اینكه هنوز درباب قرنطینه به جمع بندی نرسیده ایم، اظهار داشت: ترجیح این است كه تا حد امكان از تعطیلی كامل جلوگیری شود. باید بایستیم و نشان دهیم كه از بعد از این چالش برخواهیم آمد. برست هم چنین از جریمه ۱۰۰ فرانكی افرادی آگاهی داد كه ممنوعیت تجمع را رعایت نكنند.
** آلمان
همانطور كه پیش بینی می شد، دولت آلمان اعلام نمود باتوجه به شرایط اضطراری پیش آمده می خواهد از محل مازاد بودجه خود حدود ۱۵۰ میلیارد یورو نقدینگی به اقتصاد این كشور تزریق كند.
** انگلیس
بانك مركزی انگلیس در نشستی اضطراری تصمیم گرفت تا نرخ بهره را باردیگر كم كند و به ۰.۱ درصد برساند.
این نرخ بهره كه كمترین نرخ بهره ثبت شده تاریخ پولی مدرن این كشور است موجب خواهد شد حدود ۲۰۰ میلیارد پوند نقدینگی به بازارها روانه شود. انگلیس حالا هفتمین كشور از نظر شمار تلفات كووید-۱۹ در جهان شمرده می شود.
** استرالیا
بانك مركزی استرالیا از برنامه ریزی برای خرید پنج میلیارد دلار استرالیا ( ۲.۸۷ میلیارد دلار آمریكا) اوراق قرضه بمنظور پشتیبانی از اقتصاد این كشور و كاهش لطمه های ناشی از كرونا آگاهی داد.
این برای اولین بار از زمان بحران مالی ۲۰۰۹ است كه این بانك دست به انجام چنین اقدامی می زند.
قبل تر نیز بانك مركزی استرالیا نرخ بهره را به كمترین سطح خود رسانده بود.
كارشناسان انتظار دارند، اقتصاد دو تریلیون دلاری استرالیا امسال تحت تاثیر ویروس كرونا وارد ركود شود.



1399/01/02
23:34:11
5.0 / 5
3138
تگهای خبر: ارز , اقتصاد , بازار , بانك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۲
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است