دلیل ریزش قیمت ها در بورس

دلیل ریزش قیمت ها در بورس به گزارش سیب پال شاخص كل بازار سرمایه كه باوجود بورس های جهانی، رشدی افسار گسیخته داشت، طی امروز و روز قبلی كاری (شنبه) با ریزش مواجه شد؛ ریزشی كه كارشناسان، دلیل اصلی آنرا كاهش قیمت جهانی نفت می دانند و اعتقاد دارند كه اپیدمی كرونا در جهان روی این مورد بی اثر نیست.


به گزارش سیب پال به نقل از ایسنا، بورس هفته جاری را بر خلاف هفته های گذشته با چراغ قرمز شروع كرد و به حركت خود ادامه داد. به طوریكه شاخص كل این بازار امروز بیشتر از ۱۴ هزار واحد ریخت. این درحالی است كه نگاه اجمالی به حركت این بازار در ایران در حداقل یك ماه گذشته از آن حكایت می كند كه همواره و به جز سه - چهار روز حركت بازار بر مدار صعود بوده است.
در این راستا، فردین آقا بزرگی - تحلیلگر بازار سرمایه - در گفتگو با ایسنا، درباره دلیل سقوط شاخص كل توضیح داد: مهم ترین و اصلی ترین ریزش امروز شاخص كل بازار سرمایه، كاهش قیمت جهانی نفت می باشد كه بی سابقه ترین كاهش را در طول ۲۰ سال قبل داشته است. قیمت نفت ظرف یك هفته گذشته بالغ بر ۲۰ درصد افت و در فاصله یك روز ۱۰ درصد افت را تجربه نمود.
وی با اشاره به انتشار كرونا در جهان اظهار داشت: اما به صورت كلی طی دو هفته گذشته بورس های جهانی به علت اپیدمی شدن كرونا كه مقدمه ای برای افت تقاضا در سطح جهان و اختلال در رشد اقتصادی چین بعنوان كشوری كه تأثیر زیادی در تقضای خرید چه در عرصه نفت و فروارده نفتی دارد ریزش داشتند. اما بورس ایران به واسطه تك بعدی بودن و صرفا ورود نقدینگی به بازار روند معكوسی را پی گرفته بود.
این تحلیلگر بازار سرمایه با تاكید بر اینكه ریزش امروز ربطی به كرونا نداشت و مستقیما از قیمت نفت تأثیر گرفته است، اظهار نمود: اما به صورت كلی بازار سرمایه ایران درحال تطبیق پیدا كردن با روند كاهشی بازارهای مالی است. چشم انداز وضعیت اقتصادی دنیا با عنایت به بحران كرونا و در كنار آن اختلاف نظر بین عربستان و روسیه بعنوان دو كشور پرقدرت روی همه كشورها می گذارد.
وی افزود: از جانب دیگر برای بودجه سال آینده ۱۰۰ هزار میلیارد تومان كسری پیشبینی شده بود كه كاهش قیمت جهانی نفت روی بودجه و كسری بودجه هم اثرگذار خواهد بود.




منبع:

1398/12/19
23:29:14
5.0 / 5
3403
تگهای خبر: اقتصاد , بازار , بورس , خرید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۱
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است