تعداد چك های برگشتی در حال افزایش می باشد

تعداد چك های برگشتی در حال افزایش می باشد سیب پال: حدود ۶۹۴ هزار فقره چك به ارزش حدود ۱۱۲ هـزار میلیارد ریال در دی ماه ۱۳۹۸ در كل كشور برگشت خورد كه نشان میدهد 8.2 درصد از تعداد و 10.1 درصد از مبلغ چك های صادره، نقد نشده است.


به گزارش سیب پال به نقل از خبر آنلاین به نقل از بانك مركزی، بررسی ها نشان میدهد كه میزان چك های برگشتی نسبت به آذرماه از نظر تعداد ۳.۹ درصد و از نظر ارزش ۷.۷ درصد رشد داشته است. بر طبق تازه ترین آمار بانك مركزی، درصد تعداد و مبلغ چك های برگشت داده شده در آذرماه ۱۳۹۸ به ترتیب معادل ۸.۳ درصد و ۱۰.۵ درصد و در دی ماه سال ۱۳۹۷ به ترتیب معادل ۱۰.۶ درصد و ۱۱.۹ درصد بوده است. در استان تهران در دوره مورد بررسی حدود ۲۰۵ هزار فقره چك به ارزشی بـیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال برگشت خورد كه از نظر تعداد ۷.۴ درصد و از نظر ارزش ۸.۸ درصد از كل چك های مبادله ای بوده است. حدود هشت میلیون و ۴۰۰ فقره چك به ارزشی حدود ۱۱۰ هزار میلیارد تومان در دی ماه ۱۳۹۸ در كل كشور مبادله شد كه نسبت به ماه پیش از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۴.۸ درصد و ۱۲.۴ درصد افزایش نشان میدهد.
همین طور حدود هفت میلیون و ۷۰۰ هزار فقره چك به ارزش بـیش از ۹۹ هـزار میلیارد تومان در دی ماه ۱۳۹۸ در كل كشور وصول شد كه نسبت به ماه پیش از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۴.۹ درصد و ۱۲.۹ درصد افزایش نشان میدهد. بررسی ها نشان میدهد كه ۹۱.۸ درصد تعداد چك های مبادله شده و همین طور ۸۹.۹ درصد مبلغ چك های مبادله شده، وصول شده است. در دوره مورد بررسی حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار فقره چك به ارزشی بالغ بر ۵۱۷ هزار میلیارد ریال در استان تهران وصول شد كه معادل ۹۲.۶ درصد تعداد و ۹۱.۲ درصد از ارزش كل چك های مبادله ای وصول شده است. بررسی ها نشان میدهد كه ۶۶۶ هزار فقره چك به ارزش حدود ۱۰۵ هزار میلیارد ریال به سبب كسری یا فقدان موجودی برگشت داده شده است. ۲۲۳۲۲۷


منبع:

1398/12/09
23:29:45
5.0 / 5
3312
تگهای خبر: آنلاین , ارز , بانك , بانك مركزی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۵
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است