انتقاد شدید نخست وزیر مجارستان از صندوق بین المللی پول

انتقاد شدید نخست وزیر مجارستان از صندوق بین المللی پول به گزارش سیب پال نخست وزیر مجارستان اظهار داشت: از زمان روی كار آمدنش، مجارستان را از دست صندوق بین المللی پول نجات داده است.


به گزارش سیب پال به نقل از اسوشیتد پرس، ویكتور اوربان با بیان این كه در طول یك دهه اخیر ( در قدرت بودن حزب حاكم "فیدش") مجارستان بهترین عملكرد اقتصادی یك قرن اخیر خویش را تجربه كرده است، اظهار داشت: تغییرات اقلیمی و كاهش جمعیت، آینده مجارستان را تهدید می كند.
وی همینطور در انتقاداتی كم سابقه از اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول اظهار داشت: نسخه های تجویز شده توسط این نهادها بیشتر به درد میلیاردرها می خورد.
اوربان كه سال ۲۰۱۰ و در زمان بدهی مجارستان به صندوق بین المللی پول به قدرت رسید، اظهار داشت: بلافاصله بعد از به قدرت رسیدن، پیشنهاد صندوق برای اتخاذ سیاست ریاضتی را رد كردم و كشور را از دست صندوق نجات دادم. اگر به حرف آنها گوش می كردیم الان مجارستان یك بیمار بدحال بود كه در بیمارستان صندوق بین المللی پول و با وام اتحادیه اروپا بستری شده بود!
نخست وزیر راست گرای مجارستان، در بخش دیگری ازسخنانش با اشاره به رشد ۴.۹ درصدی اقتصاد مجارستان اظهار داشت كه این رشد بسیار بالاتر از متوسط رشد در سطح اتحادیه اروپا بوده است با این وجود او از حال و روز فعلی اقتصاد كشورهای اروپایی راضی نیست، چونكه مشكل دیگر كشورهای اروپایی مشكل مجارستان هم هست.
وی با ابراز نگرانی از متوقف شدن رشد اقتصادی در بعضی از كشورهای عضو منطقه یورو اظهار داشت كه حالا باید با میكروسكوپ دنبال ارقام رشد اقتصادی برخی كشورهای اروپایی گشت!
اوربان با اشاره به كاهش تمایل خانوارهای مجارستانی برای فرزندآوری اظهار داشت: اینكه روند كاهش جمعیت متوقف نمی گردد خبر خیلی بدی است. از جانب دیگر تغییرات اقلیمی هم در سطح جهانی به اقتصاد صدمه خواهد زد هر چند برنامه های زیادی برای اقتصاد سبز داریم همچون این كه بزودی مساحت مناطق جنگلی را ۲۷ درصد افزایش و استفاده از خودرو های الكتریكی را بیشتر می نماییم. از سال ۲۰۲۲ هیچ اتوبوسی كه برقی نباشد اجازه تولید نخواهد داشت.




منبع:

1398/11/29
15:11:29
5.0 / 5
3900
تگهای خبر: اقتصاد , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۱
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است