فروش 20 هزار میلیارد تومان اموال دولت به همه مردم با كد ملی

فروش 20 هزار میلیارد تومان اموال دولت به همه مردم با كد ملی به گزارش سیب پال رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: فروش سهام ۲۰ هزار میلیارد تومان از اموال دولت در چارچوب صندوقهای قابل معامله در بورس نوعی مردمی سازی اموال دولتی است.


شاپور محمدی، در مورد نظر برخی كارشناسان در مورد آنكه فروش اموال دولتی در چارچوب صندوقهای قابل معامله در بورس خصوصی سازی محسوب نمی گردد گفت، این مساله شاید بیشتر مردمی سازی باشد چون كه این نوع از سهام به بخش یا شخص خاصی فروخته نمی گردد وعموم مردم و هركس با كد ملی خود می تواند سهام مشخصی را با تخفیف خریداری كند. رئیس سازمان بورس اظهار داشت: این كار دو مزیت دارد، اول همه مردم می توانند در این روند شركت نمایند و در نتیجه یك نوع مردمی سازی صورت می گیرد. دوم فروش سهامها با تخفیف است كه سبب می شود اگر بازار گرفتار نوسان شود مردم ضرر نكنند.
به قول محمدی، این دو مساله سبب می شود فروش سهام اموال دولت در چارچوب صندوقهای قابل معامله در بورس (ETF) سیاست بهتری باشد. معاون وزیر اقتصاد تاكید كرد، البته این بدین معنا نیست كه دولت نمی تواند این اموال را به شیوه قبلی به فروش برساند اما این یك سیاست مكملی است در كنار دیگر سیاستهای دولت كه می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. به گزارش تسنیم، به تازگی وزیر اقتصاد در نشست بررسی راهكارهای مولد سازی اموال دولتی اعلام نموده بود پیشنهاد مولد سازی ۵۰ هزار میلیارد تومانی ذكر شده در لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ از راه بورس اوراق بهادار و یا با قیمت گذاری كارشناسان رسمی دادگستری و در نهایت افراز املاك صورت خواهد گرفت. ۲۲۳۲۲۳

1398/11/24
01:04:17
5.0 / 5
3781
تگهای خبر: اقتصاد , بازار , بورس , خرید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۲
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است