شروط پذیرش شستا در بورس

شروط پذیرش شستا در بورس به گزارش سیب پال مدیرعامل شركت بورس اوراق بهادار تهران شروط پذیرش سهام شركت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) در بورس را شرح داد.


علی صحرایی در گفتگو با ایسنا، با اشاره به اینكه جلسات هیات پذیرش شستا مكررا برگزار می شود، اظهار نمود: عرضه زمانی صورت می گیرد كه امیدنامه نهایی شود و به شفافیت كافی برسد. همینطور شستا باید شرایطی كه اعضای هیات پذیرش گذاشتند را مهیا كنند. شرایط درمورد شفاف سازی است همینطور بندهای حسابرس باید رفع ابهام شود.
وی به این سؤال كه سهام شستا سال جاری عرضه می شود یا خیر و اینكه چند درصد این شركت در بورس عرضه خواهد شد، پاسخ داد: معلوم نیست سهام شستا سال جاری ارائه شود یا خیر. همینطور شستا جزو شركت های بزرگی است كه پنج درصد آن در بورس عرضه خواهد شد.
بر طبق این گزارش، یكی از تاكیدات رئیس جمهور خروج دستگاه های دولتی، نهادها و سازمان های عمومی از بنگاه داری بوده است و در این راستا قرار شد سهام شركت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی(شستا) در بورس ارائه شود تا به قول محمد شریعتمداری - وزیر كار، تعاون و رفاه اجتماعی - این وزارتخانه از بنگاه داری به سمت سهام داری حركت نماید.
گرچه طبق گفته های وزیر تعاون قرار بود این اتفاق در مهرماه صورت بگیرد، اما در نهایت در ۲۳ آذرماه بعد از چندین ماه جلسه پذیرش شستا در محل سازمان بورس و اوراق بهادار تهران برگزار گردید و مدیرعامل این مجموعه قبل از جلسه مذكور، در این مورد توضیح داد كه با عنایت به تاكیدات ویژه ریاست جمهوری و پیگیری های وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی و البته همكاری مجدانه سازمان بورس و بورس تهران، بزودی بازار سرمایه شاهد عرضه سهام این مجموعه بزرگ اقتصادی خواهد بود. همینطور مستندات لازم برای طرح در جلسه پذیرش و عرضه به اعضای هیات پذیرش آماده شده است. بعد از پذیرش، وارد مراحل عملیاتی عرضه در بازار سهام می شویم.
با اینحال طبق گفته های صحرائی به نظر نمی رسد پای شستا سال جاری به بازار سرمایه باز شود.



1398/11/18
15:04:35
5.0 / 5
4128
تگهای خبر: اقتصاد , بازار , بورس , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است