روزی ۱۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه وارد بورس می شود

روزی ۱۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه وارد بورس می شود به گزارش سیب پال ایرنا به نقل از دبیر كل كانون نهادهای سرمایه گذاری نوشت: لازم است تا قوانین و مقررات جدید به سرمایه گذاران جدیدالورود ابلاغ شود، برای اینكه خیلی از كشورها محدودیت هایی برای این سهامداران ایجاد و از ورود نقدینگی به بازار جلوگیری می كنند.


سعید اسلامی امروز در رابطه با رشد روزهای اخیر بازار سرمایه اضافه كرد: سرعت رشد بازار سرمایه تا روز گذشته مقداری كم شد، اما همچنان نقدینگی در حال ورود به بازار است حال این امر زمینه رشد شاخص بورس در بازار امروز را فراهم نموده است. وی اشاره كرد: برخی تصور می كنند كه رشد بازار ادامه دار است و الان بورس بعنوان بهترین بازار برای سرمایه گذاری شمرده می شود بنا بر این مبادرت به ورود نقدینگی های جدید به بازار می كنند. اسلامی ضمن تاكید بر اینكه روزانه نزدیك به یك هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نقدینگی جدید وارد بورس می شود، اضافه كرد: حالا باید بازار را از نظر ارزش معاملات مورد بررسی جدی قرار داد اما تا زمانی كه بازارهای جایگزین در ركود به سر می برند و فقط یك بازار در راه افزایش ارزش قرار می گیرد می تواند موجب ایجاد یك حباب جدی در بازار شود.
این كارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: ورود حجم گسترده ای از نقدینگی به بازار سرمایه ضمن افزایش ارزش پایه، زمینه ورود چند شركت جدید به بورس، افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها را فراهم می آورد، بدین سبب با این شرایط است كه ارزش بازار به صورت نگران كننده افزایش نمی یابد. وی اظهار داشت: بر طبق شرایط اقتصاد كنونی در كشور، هر گونه پیش بینی برای ادامه روند بازار با چالش روبرو می شود و ممكنست با هر تغییر نرخی، مسیر كل بازار تغییر كند. اسلامی اضافه كرد: چنانچه هیچ یك از بازارهای دیگر با تغییر معاملاتی روبرو نشوند و دولت هم عملیات بازار باز را اجرایی كند، روند صعودی بازار ادامه دار و شاخص بورس رشد خواهدنمود. این كارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینكه نقدینگی كه حالا وارد بورس می شود در هر بازار دیگری سرازیر شود رشد سرسام آوری را به دنبال خواهد داشت، اظهار داشت: زمانی كه هر یك از بازارهای جایگزین آغاز به رشد و حركت نماید، ممكنست زمینه ریزش بازار سرمایه برقرار شود. وی اظهار داشت: وضعیت كنونی بازار امكان پیش بینی روند آنرا نا ممكن ساخته و نمی توان مسیر دقیق بازار سرمایه را مشخص كرد كه این امر موجب نگرانی سهامداران آن شده است. بگفته این كارشناس بازار سرمایه، امروز خیلی از سهام موجود در بازار، بیشتر از ارزش ذاتی خود در حال معامله هستند. ۲۲۳۲۲۷


منبع:

1398/11/15
23:44:48
5.0 / 5
3973
تگهای خبر: ارز , اقتصاد , بازار , بورس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است