با اشاره به بدهكاری مالیاتی بالای ۱۰ میلیارد تومان

پارسایی: بدهی مالیاتی افراد حقیقی و حقوقی 174 هزار میلیارد تومان است

پارسایی: بدهی مالیاتی افراد حقیقی و حقوقی 174 هزار میلیارد تومان است به گزارش سیب پال سخنگوی كمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی اظهار داشت كه بر مبنای استعلام صورت گرفته از جانب كمیسیون اصل نود در مورد بدهی های مالیاتی بیشتر از ۱۰ میلیارد تومان، مجموع بدهی مالیاتی افراد حقیقی و حقوقی بالغ بر ۱۷۴ هزار میلیارد تومان است.


بهرام پارسایی در گفتگو با ایسنا اظهار نمود: پیرو پرونده مفتوحه در كمیسیون اصل نود در مورد بدهی مالیاتی ۲۰۰۰ میلیاردی تومانی یكی از بانك ها تا آخر سال ۹۶ كمیسیون اصل نود مكاتبه ای را با سازمان امور مالیاتی در مورد بدهكاران مالیاتی بیشتر از ۱۰ میلیارد تومان داشت.
وی ادامه داد: برپایه استعلام صورت گرفته معادل ۱۷۳ هزار و ۸۲۵ میلیارد تومان بدهی های مالیاتی بالای ۱۰ میلیارد تومان است كه ۷۷۱ مورد آن مربوط به افراد حقوقی با رقم بدهی ۲۲ هزار میلیارد تومان و ۱۶۶۱ مورد آن مربوط به اشخاص حقوقی با رقم ۱۵۲ هزار میلیارد تومان است. همینطور بدهی مالیاتی شركت های خودروسازی هم حدودا ۱۷۶ میلیارد تومان است.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: كمیسیون اصل نود در مورد نهادهای مثل بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام، اوقاف، آستان قدس و سایر پیمانكاران بزرگ هم مكاتبه ای با سازمان امور مالیاتی انجام داد تا میزان پرداخت مالیات آنها را هم استخراج كند البته سازمان امور مالیاتی بعضی از این نهادها به استناد قوانین موجود معاف از مالیات می داند و برخی هم فعالیتهای اقتصادی شان ناچیز است كه مقرر است كمیسیون جهت بررسی جزئیات این مورد مكاتبه مجددی را با سازمان امور مالیاتی داشته باشد.
پارسایی خاطرنشان كرد: وضعیت تحریم ها بگونه ای است كه ما بیشتر به سمت درآمدهای مالیاتی برویم بنابراین ما به دنبال این هستیم كه با تكمیل این پرونده در كمیسیون اصل نود مبحث فرار مالیاتی و مشكلاتی كه بر سر راه دریافت مالیات وجود دارد را اصلاح نماییم تا فشار به بخش تولید و حقوق بگیران وارد نشود و وضع بدهكاران مالیاتی هم شفاف و در صورت ضرورت پیشنهادی در این رابطه عرضه شود.



1398/11/07
20:55:00
5.0 / 5
3917
تگهای خبر: اقتصاد , بانك , تولید , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۴
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است