قوامی با تشریح آخرین مصوبات كمیسیون تلفیق خبر داد

اختصاص ۳۲۰ میلیارد تومان برای مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان در سال ۹۹

اختصاص ۳۲۰ میلیارد تومان برای مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان در سال ۹۹ سیب پال: سخنگوی كمسیون تلفیق لایحه بودجه كل كشور سال 1399 از مصوبه این كمیسیون برای اختصاص 320 میلیارد تومان به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان در سال آینده آگاهی داد.


به گزارش سیب پال به نقل از ایسنا، هادی قوامی در نشست خبری بامداد امروز چهارشنبه خود در تشریح آخرین مصوبات كمیسیون تلفیق لایحه بودجه كل كشور سال ۱۳۹۹ اظهار نمود: بر طبق مصوبه كمیسیون تلفیق برای پشتیبانی از هموطنان سیل زده سیستان و بلوچستان و با گرامیداشت دكتر امینی فر از نمایندگان فعال این استان و همكار ما در كمیسیون تلفیق كه در حادثه تصادف به رحمت خدا رفت، مبلغ ۳۲۰۰ میلیارد ریال برای مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان در سال ۱۳۹۹ اختصاص می یابد البته این مبلغ علاوه بر اعتباری است كه دولت امسال با مصوبه هیات وزیران برای این مناطق اختصاص می دهد.
وی افزود: بر طبق مصوبه كمیسیون تلفیق برای پشتیبانی از سرمایه گذاری در صنعت نفت و گاز، اصل قرارداد شركت های اكتشاف نفت و تولید داخل كه تایید صلاحیت شده اند می تواند بعنوان وثیقه برای دریافت تسهیلات در نظر گرفته شود كه البته این حكم شاهد طرح های پالایشگاهی و پتروشیمی جدید نیز می شود.
نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی افزود: بر طبق مصوبه دیگر كمیسیون تلفیق شركت های دولتی آب، برق و گاز مكلف شدند خدمات زیرساختی را با هزینه این شركت ها تا درب شهرك های صنعتی برسانند. همین طور این خدمات در داخل شهرك ها از بودجه خود شهرك ها هزینه خواهد شد و به شورای برنامه ریزی استان نیز این امكان داده شد كه از محل اعتبارات تملك دارایی های سرمایه ای در داخل شهرك ها هزینه كنند.
وی تصریح كرد: در مصوبه دیگر، وزارت اقتصاد مجاز شد تمام یا قسمتی از سهام و دارایی دولت و دستگاه های اجرایی و باقی مانده سهام متعلق به دولت را مطابق روش های قانون اصل ۴۴ واگذار كند، همین طور واگذاری سهام در چارچوب صندوق های سرمایه گذاری در بورس و عرضه سهام به روش ثبت سفارش نیز مجاز دانسته شد. درواقع این فرصت به سازمان خصوصی سازی داده شد كه با تسهیلات بیشتری مانده سهام دولت را در سال ۱۳۹۹ واگذار كند. هدف كمیسیون تلفیق این بود كه روش دیگری را پیش بینی نماید تا واگذاری مابقی سهام تسریع شود.
سخنگوی كمسیون تلفیق لایحه بودجه كل كشور سال ۹۹ از مصوبه دیگر كمیسیون برای تشكیل صندوق توسعه علمی و پژوهشی كشور بعنوان نهاد عمومی غیردولتی و با هدف ارتقاء كیفیت آموزش عالی و پشتیبانی از پایان نامه ها و طرح های پسادكتری آگاهی داد و اظهار داشت: در مصوبه دیگر مقرر شد بدهی دولت به تامین اجتماعی، بروزرسانی و نحوه تسویه آن مشخص شود و گزارش آن به كمیسیون های بهداشت و بودجه ارائه شود.
قوامی افزود: بر طبق مصوبه دیگر كمیسیون تلفیق مقرر شد از محل مالیات خانه ها و خودرو های لوكس ۱۰ هزار میلیارد ریال برای مناطق محروم كشور، راه روستایی، آب آشامیدنی و ساماندهی حاشیه شهرها به بسیج سازندگی اختصاص پیدا كند تا بوسیله امكاناتی كه دارد با هزینه ای كمتر آنرا در مناطق محروم هزینه كند.
وی با اشاره به مصوبه دیگر كمیسیون تلفیق افزود: براین اساس از شروع سال ۱۳۹۹ شركت توسعه و تجهیزات مراكز بهداشتی، درمانی و تجهیزات پزشكی كشور مشمول مفاد ماده ۵۵ برنامه ششم توسعه برای ساخت بیمارستان ها و مراكز مختلف خواهد شد. در مصوبه دیگر وزارت كشور مجاز شد تا سقف ۱۰۰۰ میلیارد تومان اوراق اسلامی با تضمین اصل و سود توسط دولت برای خرید نردبان الكترونیكی و ماشین آتش نشانی اختصاص دهد.
سخنگوی كمسیون تلفیق لایحه بودجه كل كشور سال ۹۹ از مصوبه دیگر این كمیسیون جهت استفاده دانشگاه آزاد از منابع صندوق های رفاه دانشجویی برای پرداخت تسهیلات به دانشجویان این دانشگاه آگاهی داد و اظهار داشت: در مصوبه دیگر وزارت دادگستری مكلف شد از محل صندوق دیه به همه افرادی كه به هر علتی در مناطق مرزی و جنگی عبور و مرور دارند و مورد هدف قرار می گیرند و مجروح یا كشته می شوند و سربازانی كه در محیط پادگان بر طبق حوادث مختلف مجروح یا كشته می شوند، دیه پرداخت كند.
قوامی با اشاره به مصوبه كمیسیون تلفیق درباره افزایش حقوق ها در سال ۱۳۹۹، اظهار داشت: بر طبق این مصوبه در سال ۱۳۹۹ هیچ حقوق بگیری و بازنشسته ای حقوق كمتر از دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در ماه دریافت نخواهد كرد. البته پیشنهاد دولت در لایحه برای حداقل حقوق در سال ۱۳۹۹ یك میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود كه با مصوبه كمیسیون تلفیق یك میلیون تومان به حداقل حقوق افزوده شد كه بار مالی ۴۶۰۰ میلیارد تومانی داشت. افزایش حقوق بیشتر از ۷۰ درصد برای حقوق های پایین خواهد بود و ۷۰۰ هزار نفر در طبقات پایین را مشمول می شود.
وی افزود: بر طبق این مصوبه حقوق های بالای دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در سال آینده شامل ۱۵ درصد افزایش می شود. همین طور مقرر شد میزان افزایش حقوق ها امسال مشمول كسور بازنشستگی شود.
نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی اشاره كرد: به سبب مصوبه كمیسیون تلفیق همه پرداخت هایی كه مشابه حقوق و دستمزد هستند شامل حق التدریس، حق نظارت و پاداش های شورای حل اختلاف، هزینه اجتناب ناپذیر شمرده می شود و باید در سال ۱۳۹۹ پرداخت گردد.
سخنگوی كمسیون تلفیق لایحه بودجه كل كشور سال ۹۹ افزود: بر طبق مصوبه دیگر كمیسیون تلفیق شورای برنامه ریزی و توسعه استان مكلف شد تا پنج درصد از اعتبارات تملك دارایی سرمایه ای استان را برای راه اندازی، تكمیل، بازسازی یا تجهیز رده های انتظامی با اولویت پاسگاه و كلانتری هزینه كند.
قوامی درانتها تصریح كرد: اصل تبصره ۱۴ درباب هدفمندی یارانه ها و سایر پیشنهادهای الحاقی نمایندگان به تبصره های لایحه بودجه در جلسه روز یكشنبه آینده كمیسیون تلفیق كه آخرین جلسه این كمیسیون است بررسی و تصویب خواهد شد تا گزارش كمیسیون برای چاپ آماده و در اختیار نمایندگان قرار گیرد و در اسفندماه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بررسی شود تا ان شاءالله قبل از اختتام سال جاری بودجه سال ۱۳۹۹ را به تصویب برسانیم.




منبع:

1398/11/02
14:53:39
5.0 / 5
4116
تگهای خبر: اقتصاد , بورس , تولید , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است