خیز ترك ها برای جذب ۱۵ میلیارد دلار سرمایه خارجی

خیز ترك ها برای جذب ۱۵ میلیارد دلار سرمایه خارجی به گزارش سیب پال وزیر خزانه داری و دارایی تركیه اظهار داشت: این كشور جذب ۱۵ میلیارد دلار سرمایه خارجی را در سال ۲۰۲۰ هدف گذاری كرده است.


به گزارش سیب پال به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزیر خزانه داری و دارایی تركیه اظهار داشت كه این كشور جذب ۱۵ میلیارد دلار سرمایه خارجی را هدف گذاری كرده است.
برات آلبایراك با اشاره به وجود ریسك های مختلف ژئوپلتیكی اظهار داشت: تركیه یك اقتصاد صادرات محور است اما این ریسك ها چیز جدیدی نیست: امروز وجود دارند، روز گذشته هم وجود داشتند و فردا هم وجود خواهند داشت.
آلبایراك در ادامه سخنانش با اشاره به موفقیت دولت در مهار تورم این كشور اظهار داشت: با تلاش همه جانبه دولت نرخ تورم تا آخر سال قبل به ۱۵.۹ درصد رسید كه بیشتر از ۹ درصد كمتر از تورم ۲۵ درصدی اكتبر سال قبل است. نرخ تورم كماكان كاهشی باقی خواهد ماند تا در نهایت به سطحی متعادل برسد.
وزیر دارایی تركیه، برنامه ریزی برای ثبات بخشی بیشتر به لیر را یكی از راهكارهای دولت برای جذب بیشتر سرمایه گذاری خارجی دانست و اضافه كرد: ثبات در حال بازگشت به بازار ارز است. رشد اقتصادی بعد از رشد منفی در سه ماهه های نخست و دوم سال قبل حالا به سطح مثبت بازگشته و اقتصاد در سال ۲۰۱۹ هم رشد مثبتی را تجربه نمود.
وی هم چنین با اشاره به كاهش نرخ بیكاری اظهار داشت كه تداوم روند نزولی نرخ بیكاری از اولویت های مهم دولت برای سال جدید خواهد بود. وی با اشاره به اینكه سال ۲۰۱۹ یكی از سخت ترین سال های اقتصاد تركیه در ۱۵ سال گذشته بود اظهار داشت: دولت بر سر ثبات قیمت ها، اضباط بودجه ای و نرخ بهره با كسی تعارف نخواهد داشت.
طبق اعلام بانك مركزی تركیه، این كشور تا آخر سال ۲۰۱۹ حدود ۲۲۳ میلیارد دلار بدهی داشته است كه ۲۴.۳ درصد بیشتر از رقم ثبت شده برای سال قبل است. ۴۹.۷ درصد این بدهی بر حسب ارزهای خارجی و ۵۰.۳ درصد آنها هم بر حسب لیر باید بازپرداخت شود.



1398/11/01
19:13:08
5.0 / 5
4174
تگهای خبر: ارز , اقتصاد , بازار , بانك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۵
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است