مقایسه نرخ تورم كشورهای اروپایی

مقایسه نرخ تورم كشورهای اروپایی سیب پال: متوسط نرخ تورم كشورهای عضو اتحادیه اروپا به 1.6 درصد افزایش یافته است.


به گزارش سیب پال به نقل از مركز آمار اتحادیه اروپا، متوسط نرخ تورم در ۱۹ كشور عضو منطقه یورو در ۱۲ماه منتهی به دسامبر با ۰.۳ درصد افزایش نسبت به رقم مشابه منتهی به ماه قبل به ۱.۳ درصد رسید اما نرخ تورم هنوز در فاصله بسیاری از سطح دو درصدی هدف گذاری شده توسط بانك مركزی این منطقه باقی مانده است. همین طور متوسط نرخ تورم در ۱۲ ماه منتهی به دسامبر در ۲۸ كشور عضو اتحادیه اروپا ۱.۶ درصد اندازه گیری شده كه ۰.۳ درصد بیشتر از رقم ثبت شده ماه قبل بوده است.
در ماه دسامبر، بخش خدمات با تورم ۰.۸ درصدی پیشتاز گروه های مختلف بوده است و غذا و نوشیدنی با ۰.۳۸ درصد در رده بعدی قرار دارد. از طرف دیگر انرژی با تورم ۰.۰۲ درصدی بیشترین تاثیر را در كاهش تورم ماه دسامبر داشته است. تورم كالاهای صنعتی نیز طی این مدت ۰.۰۹ درصد بوده است.
بانك مركزی اروپا برای پیشبرد اهداف خود دستیابی به تورم دو درصدی را هدفگذاری كرده و باقی ماندن تورم در چنین سطحی كار كریستین لاگارد، رئیس جدید این بانك را دشوار خواهد ساخت. مقرر است بانك مركزی اروپا در هر ماه ۲۰ میلیارد یورو اوراق قرضه دولتی را خریداری كند تا راه را برای تقویت رشد اقتصادی در سطح منطقه یورو هموار كند. این بسته فرا تر از حد انتظار، احیانا بانكهای مركزی ژاپن و آمریكا را نیز مجبور خواهدنمود كه سیاست های مشابهی را در پیش گیرند.
در میان كشورهای عضو منطقه یورو، بالاترین تورم مربوط به مجارستان با ۴.۱ درصد بوده است و بعد از این كشورها نیز رومانی با چهار درصد و اسلواكی و جمهوری چك با ۳.۲ درصد قرار دارند. از جانب دیگر كمترین تورم ثبت شده مربوط به پرتغال با ۰.۴ درصد بوده است و بعد از این كشور، ایتالیا با ۰.۵ درصد، قبرس با ۰.۷ درصد و دانمارك و اسپانیا با ۰.۸ درصد قرار دارند.
در میان دیگر كشورهای اروپایی نیز نرخ تورم انگلیس ۱.۳ درصد، آلمان ۱.۵ درصد، فرانسه ۱.۶ درصد، اتریش ۱.۸ درصد و هلند ۲.۸ اندازه گیری شده است.
منطقه یورو شامل ۱۹ كشور بلژیك، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوكزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواكی و فنلاند است كه از یورو بعنوان واحد پولی خود استفاده می نمایند. اتحادیه اروپا نیز دارای ۲۸ عضو است كه شامل ۱۹ كشور عضو منطقه یورو بعلاوه انگلیس، بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارك، سوئد، كرواسی، جمهوری چك و رومانی است.




منبع:

1398/10/28
14:53:43
5.0 / 5
4179
تگهای خبر: اقتصاد , بانك , بانك مركزی , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۱
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است