تورم ارمنستان به زیر یك درصد رسید!

تورم ارمنستان به زیر یك درصد رسید! سیب پال: نرخ تورم ارمنستان در ماه دسامبر به 0.7 درصد كاهش پیدا كرد.


به گزارش سیب پال به نقل از تریدینگ اكونومیكس، تا اختتام دوازده ماه منتهی به دسامبر، نرخ تورم در ارمنستان از یك درصد در ماه نوامبر به ۰.۷ درصد در ماه دسامبر كاهش یافته است كه این نرخ كمترین نرخ تورم از سپتامبر سال قبل تابحال شمرده می شود. حمل و نقل با تورم ۲.۳ درصدی، بزرگترین محرك قیمت ها در این كشور بوده است و بعد از این بخش، بهداشت و درمان با ۱.۸ درصد و آب و برق با تورم ۰.۹ درصدی قرار دارند.
از طرف دیگر كمترین نرخ تورم مربوط به مواد غذایی و نوشیدنی با منفی ۰.۳ درصد بوده است. بر اساس ماهان هنیز نرخ تورم این كشور در ماه دسامبر ۱.۳ دصرد اندازه گیری شده است. متوسط نرخ تورم در ارمنستان در بازه زمانی ۱۹۹۳ تا ۲۰۱۹ معادل ۵۹۳.۶ درصد بوده است كه بالاترین تورم مربوط به ژوئن۱۹۹۴ با ۲۲هزار و ۸۸۷.۴۰ درصد و پایین ترین نرخ تورم نیز مربوط به مارس۱۹۹۹با منفی ۵.۵۲ درصد بوده است.
باتوجه به قرار گرفتن تورم ارمنستان در سطح زیر ۲ درصد، بانك مركزی این كشور فعلاً برنامه ای برای تغییر در نرخ بهره خود ندارد و بگفته آرتور جوادیان، رئیس بانك مركزی این كشور سیاست های پولی فعلی حفظ خواهند شد.
با این وجود وی با آگهی نسبت به وجود برخی ریسك ها بر سر راه اقتصاد این كشور وعده داده است كه بانك مركزی به تجزیه و تحلیل دقیق شرایط برای تضمین ثبات قیمت ها در بین مدت متعهد است.
از طرف دیگر نرخ تورم در هند در دازده ماه منتهی به دسامبر به ۷.۳۵ دصرد رسیده كه این رقم ۱.۸۱ درصد بیشتر از تورم ثبت شده در بازه زمانی مشابه منتهی به ماه قبل و بالاترین تورم ثبت شده از ژوئیه سال ۲۰۱۶ تابحال شمرده می شود.
بر اساس ماهانه نیز نرخ تورم هند در ماه دسامبر ۱.۲ درصد اندازه گیری شده است. متوسط نرخ تورم در هند در بازه زمانی ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۹ معادل ۵.۹۹ درصد بوده است كه بالاترین تورم مربوط به نوامبر۲۰۱۳ با ۱۲.۱۷ درصد و پایین ترین نرخ تورم نیز مربوط به ژوئن۲۰۱۷با ۱.۵ درصد بوده است.




منبع:

1398/10/27
15:31:54
5.0 / 5
4188
تگهای خبر: اقتصاد , بانك , بانك مركزی , قیمت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۲
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است