با مصوبه كمیسیون تلفیق،

وام ازدواج در سال آینده 50 میلیون تومان شد

وام ازدواج در سال آینده 50 میلیون تومان شد به گزارش سیب پال نایب رییس كمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ از مصوبه این كمیسیون برای پرداخت وام ازدواج ۵۰ میلیون تومانی به هر یك از زوج ها در سال آینده اطلاع داد.


علی اصغر یوسف نژاد در گفتگو با ایسنا، اظهار نمود: در جلسه امروز سه شنبه كمیسیون تلفیق جزء الف تبصره ۱۶ ماده واحده لایحه بودجه به تصویب رسید كه بر مبنای آن به منظور پشتیبانی از ازدواج جوانان بانك مركزی موظف است از محل پس انداز و قرض الحسنه نظام بانكی، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به زوج هایی كه تاریخ عقد ازدواج آنها پس از یكم فروردین ۹۶ می باشد و تابحال وام ازدواج دریافت نكرده اند با اولویت نخست پرداخت كند.
به قول وی، طبق این مصوبه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یك از زوج ها در سال ۹۹، ۵۰ میلیون تومان با دوره بازپرداخت پنج ساله با دریافت یك ضامن معتبر و سفته است.
یوسف نژاد همینطور اظهار داشت: بر مبنای مصوبه دیگر كمیسیون تلفیق بانك مركزی مكلف است از راه بانكهای عامل مبلغ ۷۰۰۰ میلیارد تومان از محل منابع سپرده های پس انداز و جاری قرض الحسنه نظام بانكی به تفكیك ۵۰۰۰ میلیارد تومان به كمیته امداد و ۲۰۰۰ میلیارد تومان به سازمان بهزیستی با معرفی دستگاه های ذیربط به مددجویان و كارفرمایان طرح های اشتغال مددجویی با اولویت زنان سرپرست خانوار به صورت قرض الحسنه با بازپرداخت هفت ساله پرداخت كند. در صورتیكه هر یك از دستگاه های مذكور نتواند به هر میزان سهمیه تسهیلات خویش را تا آخر آذر ۹۹ استفاده نماید سهمیه مذكور به دیگر دستگاه های مشمول تعلق می گیرد.
نایب رییس كمیسیون تلفیق از مصوبه دیگر این كمیسیون اطلاع داد كه برپایه آن بانك مركزی مكلف است از راه بانكهای عامل با هماهنگی و معرفی بسیج سازندگی نسبت به اختصاص مبلغ ۵۰۰۰ میلیارد تومان از محل منابع سپرده های قرض الحسنه و عادی بانك ها برای پرداخت به تعداد صد هزار نفر جهت ایجاد نیروگاه خورشیدی ۵ كیلوواتی در روستاها و حاشیه شهرها و مناطق محروم به ازای هر نفر ۵۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۶۰ ماه و نرخ ۴ درصد اقدام نماید.
وی ادامه داد: طبق این مصوبه مابه تفاوت نرخ سود تا سقف ۱۰۰ میلیارد تومان نسبت به نرخ مصوب شورای پول و اعبتار از محل منابع بند الف تبصره ۱۸ این قانون پرداخت می شود. مسئولیت نصب و راه اندازی این نیروگاه ها به صورت مجانی بر عهده سازمان بسیج مستضعفین است. استفاده از تسهیلات این بند منوط به عرضه قرارداد خرید تضمینی برق از جانب شركت تابعه وزارت نیرو است.



1398/10/24
19:28:54
5.0 / 5
4255
تگهای خبر: بانك , بانك مركزی , خرید , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است