وقتی پروژه های اعتباری بانك پارسیان راهگشا می شود

وقتی پروژه های اعتباری بانك پارسیان راهگشا می شود به گزارش سیب پال تجربه نشان داده است كه یكی از طریق های رشد و توسعه كشورها، استفاده بهینه از منابع و امكانات موجود و به كارگیری صحیح و اصولی منابع سرمایه آنها است.



از این رو سیاست گذاران اقتصادی تلاش می كنند تا با به كارگیری سیاست ها و ابزارهای اجرایی گوناگون به این هدف دست یابند.
در این زمینه سیاست های پولی و اعتباری جایگاه ویژه ای دارد و اقتصاددانان، توسعه نظام پولی و اعتباری مناسب را رمز موفقیت برنامه های توسعه می دانند. استفاده از اعتبارات خواه در سرمایه گذاری جدید و خواه در تأمین سرمایه در گردش، منجر به افزایش تولیدشده و ازاین رو می تواند در اشتغال زایی هم تاثیر بسزایی داشته باشد.
بانك پارسیان هم با عنایت به این نكته، اعتبارات مختلفی را تعریف كرده است. در حقیقت این بانك با اعطای منبع و بودجه به دولت؛ تجارت و اشخاص حقیقی در این راه قدم برمی دارد.
حفظ و صیانت از منافع ملی
طرح اكتشاف و استخراج نفت از میادین مشترك یكی از طرح هایی است كه بانك پارسیان با عنایت به اهمیت حفظ و صیانت از منافع ملی به آن ورود كرده است. این بانك برای اكتشاف و استخراج نفت از میادین مشترك با مجموعه یاران شمالی وارد مشاركت شده و مبلغ 600 میلیون دلار در این حوزه سرمایه گزاری نموده است.
مشاركت 800 هزارمیلیون ریالی بانك پارسیان با شركت پتروشیمی مخازن سبز عسلویه برای راه اندازی مخازن محصولات پتروشیمی در فاز دوم عسلویه، یكی دیگر از این طرح هاست.
بانك پارسیان همینطور با هدف حفاظت از منافع ملی به منظور اكتشاف و استخراج نفت، وارد پروژه مشترك با شركت توسعه حفاری تدبیر به مبلغ 57 میلیون یورو شده است.
مشاركت در تأمین مالی پروژه پالایشگاه گاز( تولید گاز اتان، پروپان و...) با شركت پالایش پارسیان سپهر به مبلغ 660، 908، 000 دلار هم در زمره این طرح ها قرار دارد.
به علاوه مشاركت در سندیكای تأمین مالی پروژه پالایشگاه گاز بید بلند خلیج فارس به مبلغ 350 میلیون دلار ازجمله دیگر پروژه های اعتباری بانك پارسیان است.
مشاركت در طرح تكمیلی جمع آوری گازهای مشعل بیدبلند خلیج فارس(سندیكایی) به مبلغ 175 میلیون دلار، مشاركت در تأمین مالی طرح كارخانه فولادسازی جهان آرا اروند به مبلغ 7، 760 میلیارد ریال و اعطای تسهیلات سرمایه در گردش تولید فولاد به شركت پارس فولاد سبزوار 1، 180 میلیارد ریال هم در ردیف پروژه های اعتباری و تأمین مالی بانك پارسیان قرار دارد.
تأمین و تولید داروهای سرطانی
در مهر و موم های اخیر دانشمندان ایرانی، گام های بلندی در حوزه سلامت برداشته اند كه تأمین تولید داروهای سرطانی یكی از آن هاست و محققین ایرانی توانسته اند انحصار امریكا در تولید این داروها را بشكنند.
در مقطعی از زمان به علت نداشتن رقیب، این داروها در كشورمان جزو یكی از گران قیمت ترین داروها محسوب می شد و الان با تولید این داروها می توان از خروج سرمایه های ارزی از كشور جلوگیری كرد.
بانك پارسیان با تاكید بر این مورد در ساخت داروهای سرطانی و سلول های بنیادی مشاركت و در این راه سرمایه گزاری نموده است.
پذیرش عاملیت تأمین مالی بیمارستان بركت بعنوان مركز درمانی تخصصی سرطان، مشاركت در طرح داروسازی شركت دارویی البرز زاگرس، هم همچون طرح های است كه بانك پارسیان در بخش تولید دارو در آنها مشاركت كرده است.
توسعه معادن
از آنجا كه ایران در ردیف كشورهایی است كه دارای معادن غنی و مختلف كانی های فلزی گرانبها است، توسعه معادن كشور یكی از مهمترین برنامه های اقتصادی پیش روی مسؤلان است كه علاوه بر كاهش وابستگی، می تواند زمینه اشتغال و تولید ثروت در كشور را فراهم آورد.
بانك پارسیان، با تاكید بر این رویكرد، مبادرت به سرمایه گذاری در معادن بخصوص در مناطق محروم كرده است.
در این زمینه می توان به مشاركت بانك پارسیان در طرح استحصال از معادن سنگ و كنسانتره شركت گل گهر، اعطای تسهیلات سرمایه در گردش گندله سازی به شركت اپال پارسیان سنگان و طرح استحصال گندله از معادن سنگ آهن در منطقه محروم و مرزی سنگان با مشاركت شركت اپال كانی و ایجاد كارخانه 5 میلیون تنی گندله اشاره نمود.
مشاركت در طرح نوسازی تاكسی های فرسوده
بانك پارسیان علاوه بر مشاركت در صنعت حمل و نقل هوایی، در طرح نوسازی و جایگزینی خودرو های فرسوده ناوگان تجاری درون شهری و برون شهری مشاركت كرده است و به این منظور پروژه ای اعتباری به مبلغ 92 میلیون دلار را مختص كرده است.
همینطور این بانك 7147 فقره تسهیلات مجموعاً به مبلغ 1، 429 میلیارد ریال در طرح نوسازی تاكسی های فرسوده پرداخت كرده است كه در همین راستا، نمایندگان مجلس، رئیس سازمان تاكسیرانی تهران و مدیرعامل تاكسیرانی شهرداری مشهد از همكاری خوب بانك پارسیان در زمینه طرح نوسازی تاكسی های فرسوده با سازمان تاكسیرانی، به خصوص در جهت سهولت پرداخت تسهیلات تقدیر كردند.
2121

1398/10/19
20:32:50
5.0 / 5
4226
تگهای خبر: ابزار , ارز , اقتصاد , بانك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است