روند رشد كدام سهام ها در بازار بورس مثبت پیشبینی شده است؟

روند رشد كدام سهام ها در بازار بورس مثبت پیشبینی شده است؟ به گزارش سیب پال ایرنا نوشت: بعضی از سهامداران به علت بحث تجدید بر ارزیابی دارایی ها به سمت سرمایه گذاری در گروه خودرو پیش رفتند و در كشاكش شایعاتی هستند كه امكان دارد در صنعت خودرو رخ دهد.


«محمد علی زاده آرانی» امروز (چهارشنبه) به كاهش سرعت رشد گروه پالایشی و پتروشیمی ها اشاره نمود و اضافه كرد: وابستگی گروه پالایشی و پتروشیمی به نرخ ارز در بازار زیاد است و نوساناتی كه شامل این دو گروه در بازار سرمایه می شود به تناسب نوساناتی است كه در بازار ارز اتفاق می افتد و واكنش این گروه ها به قیمت ارز بسیار سریع و شدید می باشد. این كارشناس بازار سرمایه اضافه كرد: در چند روز گذشته افتی را در قیمت ارز و دلار شاهد بودیم كه به سرعت تأثیر خویش را در صنعت فولاد و پتروشیمی گذاشت و معاملات آن با افت همراه شد. وی تصریح كرد: برپایه پیشبینی های صورت گرفته روند این دو صنعت در ایام آینده مثبت است و به نظر می آید این دو صنعت از بنیاد خوبی برخوردار باشند و روند مثبتی را در بازار در پیش خواهند گرفت. علی زاده آرانی رشد این روزهای گروه پتروشیمی، پالایشی، بانك و خودرو را مورد مقایسه قرار داد و اظهار داشت: گروه های پتروشیمی و پالایشی به لحاظ بنیادی بسیار قویتر از گروه خودرو و بانك هستند و با عنایت به اینكه گروه خودرو با ضرر مواجه می باشد ازاین رو می توان به جرات اظهار داشت كه صورت مالی گروه پتروشیمی و فولاد با گروه خودرو و بانك قابل قیاس نیست. وی با اشاره به اینكه بعضی از سهامداران به علت بحث تجدید بر ارزیابی دارایی ها به سمت سرمایه گذاری در گروه خودرو پیش رفتند و در كشاكش شایعاتی هستند كه امكان دارد در صنعت خودرو رخ دهد، اظهار داشت: اگر صنعت خودرو در چند وقت گذشته روند رشد را بر خود دیده به علت شایعه افزایش سرمایه بوده، و به جز آن مبحث دیگری كه بتواند منجر به ایجاد اتفاقات مثبت در این صنعت شود وجود ندارد.
رشد نرخ دلار تا چند وقت آینده علی زاده آرانی اضافه كرد: بازار سرمایه در روند معاملات چند روز اخیر خود رشد پرشتابی را تجربه نمود كه با عنایت به وجود نوسانات در بازار ارز و قیمت دلار شاهد ایجاد واكنش های شدید در بازار بودیم. وی به علل متفاوتی كه در ارتباط با رشد بازار مطرح گردیده است، اشاره نمود و اظهار داشت: در اولین مرحله رشد شاخص بورس تا كانال ۴۰۰ هزار واحد پیشبینی شده است كه بخش اعظم پیشبینی های صورت گرفته وابسته به رشد دلار و شاخص ارز است. علی زاده آرانی با اشاره به اینكه همه كارشناسان معتقد به رشد نرخ دلار در آینده هستند، اظهار داشت: با عنایت به نوسان قیمت دلار در چند روز گذشته و افزایش نرخ دلار تا ۱۴ هزار تومان شاخص بورس روند صعودی را در پیش گرفت اما بعد از بازگشت قیمت دلار به كانال ۱۲ هزار تومان قیمت سهام در بازار سرمایه كاهش و از سرعت رشد شاخص بورس كاسته شد. این كارشناس بازار سرمایه با تاكید بر اینكه در صورت ادامه نوسان قیمت ها در بازار ارز و نرخ دلار، بازار سرمایه از بازار ارز جا نمی ماند و همسو با آن رشد خواهد كرد، اضافه كرد: سرمایه گذاران پا به پای بازار ارز می خواهند سرمایه های خویش را در بازار سرمایه رشد دهند و تصورشان این است كه مثل دوره پیش از رشد بازار سرمایه غافل نمانند. وی با اشاره به اینكه هنوز خیلی از سهم ها وجود دارد كه شاخص آنها با شاخص ارز هم پوشانی نداشته و به شاخص ۱۱ هزار تومانی نرخ دلار نرسیده است، تصریح كرد: در این زمان می توان اظهار داشت كه پیشبینی ورود شاخص بورس به كانال ۴۰۰ هزار واحد درست است اما نباید این نكته را فراموش كرد كه شاخص بورس در پله اول باید در كانال ۳۷۰ هزار واحد تثبیت شود. ۲۲۳۲۲۷

1398/09/27
23:19:24
5.0 / 5
4016
تگهای خبر: ارز , بازار , بانك , بورس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۲
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است