تورم نا امیدكننده آلمان!

تورم نا امیدكننده آلمان! به گزارش سیب پال نرخ تورم آلمان باز هم از سطح هدف گذاری شده فاصله گرفت.


به گزارش سیب پال به نقل از خبرگزاری شین هوا، به نظر می آید كه بانك مركزی آلمان مجبور به اتخاذ سیاست های محرك بیش تری خواهد بود چونكه نرخ تورم در این كشورباز هم در حال فاصله گرفتن از سطح دو درصدی هدف گذاری شده است. نرخ تورم بزرگ ترین اقتصاد اروپایی یعنی آلمان در دوازده ماه منتهی به نوامبر با ۰.۷ درصد كاهش نسبت به مدت مشابه ماه قبل به ۱.۱ درصد رسید.
این نرخ تورم كه پایین ترین تورم ثبت شده در این كشور از فوریه سال ۲۰۱۸ تابحال به حساب می آید بیشتر از همه تحت تأثیر تورم منفی بخش انرژی (منفی ۳.۷ درصد در ماه نوامبر در مقایسه با منفی ۲.۱ درصد ماه قبل)، لوازم الترونیكی با منفی ۴.۸ درصد و تلفن با مفی ۵.۵ درصد بوده است.
از جانب دیگر اما نرخ تورم در مواد غذایی عموما افزایشی بوده است تا جایی كه تورم گوشت ۴.۶ درصد، میوه چهار درصد و غذاهای دریایی ۳.۵ درصد اندازه گیری شده است. نرخ تورم بخش خدمات هم در ماه نوامبر با ۰.۱ درصد افزایش نسبت به ماه قبل به ۱.۸ درصد رسیده است.
متوسط نرخ تورم آلمان در سال های ۱۹۵۰ تا ۲۰۱۹ برابر با ۲.۳۷ درصد بوده است كه بالاترین رقم مربوط به اكتبر ۱۹۵۱ با ۱۱.۵۴ درصد و كمترین نرخ تورم هم تورم منفی ۷.۶۲ درصدی ماه ژوئن سال ۱۹۵۰ بوده است.

بر اساس ماهانه هم تورم آلمان در ماه نوامبر منفی ۰.۸ درصد اندازه گیری شده كه ۰.۹ درصد كمتر از تورم ماه قبل بوده است. هسته تورمی كه تغییرات قیمت مربوط به گروه مواد غذایی و انرژی را به علت نوسانات آنها در نظر نمی گیرد در ماه نوامبر به ۱.۴ درصد رسیده است.
طبق اعلام مركز آمار آلمان، یكی از اصلی ترین علل كاهش شدید نرخ تورم در این كشور در پیش بودن تعطیلات سال نو و كاهش تمایل مصرف كنندگان آلمانی برای مخارج جدید بوده است.



1398/09/24
12:06:23
5.0 / 5
4087
تگهای خبر: اقتصاد , بانك , بانك مركزی , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است