افزایش قیمت بنزین سد راه رشد بورس نشد

افزایش قیمت بنزین سد راه رشد بورس نشد به گزارش سیب پال ایرنا نوشت: شاخص كل در بازار بورس امروز (چهارشنبه) یك هزار و 586 واحد رشد داشت كه در نهایت این شاخص به رقم 311 هزار و 230 واحد رسید.


در معاملات امروز بیشتر از ۲ میلیارد و ۵۱۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۵ هزار و ۶۰۸ میلیارد ریال داد و ستد شد. همینطور شاخص كل (هم وزن) با ۵۰۷ واحد افزایش به ۹۲ هزار و ۸۸۱ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۳۳۹ واحد رشد به ۶۲ هزار و ۹۲ واحد رسید. شاخص آزاد شناور هم با ۲ هزار و ۷ واحد افزایش به رقم ۳۶۴ هزار و ۹۶ واحد رسید، شاخص بازار اول یك هزار و ۳۹۴ واحد و شاخص بازار دوم، ۲ هزار و ۱۴۲ واحد افزایش داشتند. علاوه بر این در میان تمامی نمادها، گروه مپنا (سهامی عام) (رمپنا) با ۳۲۴ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۲۳۰ واحد، بانك ملت (وبملت) با ۱۹۵ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (كچاد) با ۱۵۳ واحد و پتروشیمی نوری (نوری) با ۱۲۱ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص كل داشتند. در مقابل خدمات انفورماتیك (رانفور) با ۱۰۸ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۹۷ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۷۰ واحد، نفت پارس (شنفت) با ۴۸ واحد، نفت بهران (شبهرن) با ۳۰ واحد همچون گروه هایی بودند كه افت شاخص بورس را رقم زدند. برپایه این گزارش، در میان نمادهای امروز نماد بانك ملت، گروه صنایع بهشهر ایران، بانك اقتصاد نوین، بانك تجارت، سایپا، ماشین سازی اراك و ایران خودرو در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند. گروه مواد دارویی در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه های صنعت شد و در این گروه ۱۵۵ میلیون و ۲۸۸ هزار برگه سهم به ارزش یك هزار و ۸۴۱ میلیارد ریال داد و ستد شد.
آخرین وضعیت شاخص فرابورس شاخص فرابورس هم بیشتر از ۱۶ واحد رشد داشت و بر روی كانال چهار هزار و ۶۱ واحد ثابت ماند. همینطور در این بازار یك میلیارد و ۶۸۴ میلیون برگه سهم به ارزش بیشتر از ۱۰ هزار و ۳۷۱ میلیارد ریال داد و ستد شد. در میان تمامی نمادها توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس) و مدیریت انرژی تابان هور (وهور) بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند. در مقابل پتروشیمی مارون (مارون)، نفت ایرانول (شرانول)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز) و بانك دی (دی) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند. ۲۲۳۲۲۷


منبع:

1398/09/09
23:14:36
5.0 / 5
3887
تگهای خبر: ارز , اقتصاد , بازار , بانك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است