نگرانی رئیس بانك مركزی آمریكا از وضعیت اقتصادی این كشور

نگرانی رئیس بانك مركزی آمریكا از وضعیت اقتصادی این كشور سیب پال: جروم پاول از نمایندگان كنگره خواست تا فكری به حال كسری بودجه و بدهی رو به افزایش این كشور كنند.


به گزارش سیب پال به نقل از خبرگزاری فرانسه، جروم پاول- رئیس فدرال رزرو- كه برای توضیح آخرین وضعیت اقتصاد آمریكا در جمع نمایندگان مجلس این كشور حاضر شده بود كسری بودجه آمریكا در سطحی ناپایدار توصیف كرد و اضافه كرد: به زبان خیلی ساده واقعیت این است كه بدهی دارد سریع تر از اقتصاد رشد می كند. وظیفه ما این نیست كه به شما (نمایندگان كنگره) سفارش انجام كاری را نماییم اما اصلاحات غیر قابل اجتناب هستند و باید انجام شوند. اگر فكری به حال این مساله نشود دلارهای مالیاتی بجای آموزش كودكانمان باید صرف پرداختن نرخ بهره شود.
اظهارات پاول در شرایطی بیان می شود كه كسری بودجه دولت در حال رسیدن به یك تریلیون دلار است. از جانب دیگر دولت تابحال ۲۳ تریلیون دلار استقراض كرده و این رقم رو به افزایش است. تنها در دوازده ماه منتهی به سپتامبر، آمریكا ۵۷۲.۸ میلیارد دلار بهره وام های دریافتی خودرا پرداخت كرده است.
بانك مركزی آمریكا از مدت ها پیش آگهی داده است كه در صورت انجام نشدن كاری برای حل مشكل بدهی و كسری بودجه، اقتصاد این كشور با چرخه رشد نزولی دیگری مواجه خواهد شد. پاول به نمایندگان كنگره آگهی داده است كه ابزارهای فدرال رزرو برای جلوگیری از یك ركود دیگر محدود است چونكه نرخ بهره قبل از این به حد كافی كاهش داده شده است.
بنظر می رسد این سخنان پاول كه به صورتی نشان از اختتام چرخه كاهش نرخ بهره در امریكا تلقی می شود، چندان به مذاق دونالد ترامپ خوش نیاید. رئیس جمهور امریكا تابحال بارها و بارها از مدیران فدرال رزرو به سبب كاهش ندادن نرخ بهره به سطح صفر یا منفی انتقاد كرده و آنرا عاملی برای كاهش رقابت پذیری محصولات آمریكایی دانسته است.
با این وجود پاول گفته است كه روند رشد اقتصادی آمریكا احیانا در سطح مطلوبی باقی خواهد ماند هر چند كه ریسك های خارجی و داخلی زیادی بر سر راه آن باقی مانده اند.
رشد اقتصادی آمریكا در سه ماهه سوم امسال به ۱.۹ درصد كم شد كه ۰.۶ درصد كمتر از رشد اقتصادی ثبت شده این كشور در سه ماهه دوم بوده است. هنوز معین نمی باشد كه آمریكا بتواند با چین به یك توافق تجاری پایدار برسد و این مساله در كنار چالش های دیگر احتمال كاهش بیشتر از پیش رشد اقتصادی این كشور را تقویت كرده است.




منبع:

1398/08/25
14:01:47
5.0 / 5
4097
تگهای خبر: ابزار , اقتصاد , بانك , بانك مركزی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است