بورس های آمریكا و اروپا ریزش كردند

بورس های آمریكا و اروپا ریزش كردند سیب پال: نبود خبر جدیدی از پیشرفت در روند حصول توافق تجاری بین چین و آمریكا و وضعیت هنگ كنگ، بیشتر فاكتورهای بورسی را در راه نزولی قرار داد.


به گزارش سیب پال به نقل از بلومبرگ، فاكتورهای بورسی در معاملات روز سه شنبه تحت تاثیر اخبار مربوط به جنگ تجاری و تداوم اعتراضات داخلی در هنگ كنگ قرار گرفتند. با وجود ابراز امیدواری ویلبر راس- وزیر تجارت آمریكا- نسبت به رسیدن چین و آمریكا به فاز نخست توافق تجاری تا اختتام این ماه، هنوز دیدار جدیدی بین مقامات عالی رتبه دو طرف برگزار نشده است و معین نمی باشد كه دو طرف به جمع بندی درباب جزئیات رسیده باشند.
از طرف دیگر اعتراضات داخلی در هنگ كنگ كه ابتدا در اعتراض به لایحه استرداد مجرمین به چین آغاز شد، بیشتر از پیش تشدید شده است و كری لام- رئیس اجرایی این منطقه- تظاهركنندگان را آشوب طلب و اغتشاش گر خوانده است.
مت فورستر- كارشناس ارشد سرمایه گذاری در موسسه " بی ان وای ملون"- اظهار داشت: بازارها گرفتار نوعی سردرگمی شده اسند. نیاز به اطلاعات بیشتری از جزئیات و زمان بندی توافق تجاری جدید بین چین و آمریكا داریم و هم اكنون با عنایت به اطلاعات ناقص معامله می نماییم.
در وال استریت، بیش تر شاخص ها ریزشی بودند تا جایی كه به جز شاخص "داوجونز ایدانستریال اوریج" كه ۰.۰۴ درصد جهش كرد و به ۲۷ هزار و ۶۹۱.۴۹ واحد رسید، دو شاخص دیگر بعد از چهار صعود متوالی قرمز پوش شدند: شاخص " اس اند پی ۵۰۰" با ۰.۲ درصد كاهش تا سطح ۳۰۸۷.۰۱ واحدی پایین رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریكا یعنی " نزدك كامپوزیت" با كاهش ۰.۱۳ درصدی در سطح ۸۴۶۴.۲۸ واحدی بسته شد.
در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص ها عملكرد مشابهی داشتند تا جایی كه شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ریزش ۰.۴۲ درصدی تا ۷۳۲۸.۵۴ واحد پایین رفت، شاخص " كك ۴۰" بورس پاریس با افزایش ۰.۰۷ درصدی در سطح ۵۸۹۳.۹۲ واحد بسته شد و شاخص " دكس ۳۰" بورس فرانكفورت در آلمان با كاهش ۰.۲۳ درصدی و ایستادن در سطح ۱۳ هزار و ۱۹۸.۳۷ واحدی به كار خود خاتمه داد. در مادرید شاخص " ایبكس ۳۵" حدود ۰.۰۶ درصد پایین رفت و به ۹۳۸۸.۵۰ واحد رسید.
از طرف دیگر در معاملات بورس های آسیا، شاخص " نیك كی ۲۲۵" بورس توكیو ژاپن با جهش ۰.۵۲ درصدی تا سطح ۲۳ هزار و ۴۵۲.۰۷ واحدی بالا رفت، شاخص " هانگ سنگ" بورس هنگ كنگ با افزایش ۰.۳۳ درصدی به ۲۷ هزار و ۱۰.۶۲ واحد رسید. در چین شاخص " شانگهای كامپوزیت " با ریزش ۰.۱۲ درصدی در سطح ۳۸۹۸.۱۵ واحد بسته شد. در استرالیا شاخص " اس اند پی اس اند ایكس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۲۹ درصد كاهش وایستادن در سطح ۶۷۵۳.۰۱ واحدی به كار خود خاتمه داد.
در بازار طلای سیاه، هر بشكه نفت " وست تگزاس اینتر مدیت" با ۰.۲۶ درصد افزایش به ۵۷.۰۱ دلار رسید و نفت خام برنت دریای شمال با افزایش ۰.۳۱ درصدی به ازای ۶۲.۳۷ دلار در هر بشكه مبادله شد.
همین طور در بازار فلزات گران بها، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با كاهش ۰.۱۳ درصدی به ۱۴۵۵.۲۰ دلار رسید. هر اونس نقره با افزایش ۰.۱۴ درصدی به ازای ۱۶.۸۲ دلار مبادله شد.




منبع:

1398/08/21
22:46:00
5.0 / 5
4126
تگهای خبر: بازار , بورس , دلار , سرمایه گذاری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۵
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است