ثروت ثروتمندان دنیا كم شد!

ثروت ثروتمندان دنیا كم شد! به گزارش سیب پال میلیاردرهای جهان امسال كمتر از سال قبل ثروت در اختیار دارند.


به گزارش سیب پال به نقل از رویترز، افزایش تنش های ژئوپلتیكی و نوسانات بازار سبب شده است علاوه بر كاهش رشد اقتصادی در سراسر جهان، ثروتمندان جهان هم با كاهش ثروت خود مواجه شوند. برای اولین بار از سال ۲۰۱۵ میزان ثروت میلیاردرهای جهان با كاهش روبرو شده است و ثروت آنها با ۴.۳ درصد كاهش نسبت به سال قبل به ۸.۵ تریلیون دلار رسیده است.
كاهش ثروت در مناطق جنوب شرق آسیا محسوس تر بوده است؛ بگونه ای كه ثروت ثروتمندان هنگ كنگی با چهار درصد كاهش نسبت به سال ۲۰۱۸ به ۳۱۹.۸ میلیارد دلار رسیده است.
امی لو، كارشناس اقتصادی منطقه آسیا - اقیانوسیه اظهار داشت: ما شاهد یك روند خروج سرمایه گسترده از منطقه نبوده ایم بلكه كاهش ثروت بیشتر مبنای بازار داشته است و مشتریان ما در جهت كاهش ریسك ها مبادرت به متنوع سازی سبد دارایی خود كرده اند.
جنگ تجاری بین آمریكا و چین یكی از اصلی ترین علل كاهش فعالیت های تجاری در سطح منطقه آسیا و اقیانوسیه و جهان بوده است. در چین به تنهایی ثروت ثروتمندان این كشور بر حسب دلار ۱۲.۸ درصد نسبت به سال قبل كمتر شده است.
در شرایطی كه بازارهای بورس نسبت به وضعیت خود در اواخر سال ۲۰۱۸ تا حد زیادی بهبود یافته اند، نوسانات آنها كماكان به علت مشخص نبودن نتیجه جنگ تجاری ادامه دارد. در اروپا هم با وجود گذشت سه سال از برگزاری رفراندوم خروج، انگلیس و اتحادیه اروپا هنوز نتوانسته اند به توافقی سر خروج انگلیس دست یابند و مهلت خروج این كشور از اتحادیه اروپا برای بار سوم تا آخر ماه ژانویه سال آینده تمدید شده است.
سیمون اسمایلز، كارشناس سرمایه گذاری با ابراز خوشبینی نسبت به بهتر شدن فضای كلان اقتصادی در سال آینده اظهار داشت: احیانا ثروت میلیاردرها در سال آینده باردیگر روندی صعودی به خود خواهد گرفت.



1398/08/18
15:16:15
5.0 / 5
3834
تگهای خبر: اقتصاد , بازار , بورس , دلار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۴
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است