احتمال ممنوع شدن سرمایه گذاری آمریكایی ها در چین

احتمال ممنوع شدن سرمایه گذاری آمریكایی ها در چین سیب پال: یكی از سناتورهای با نفوذ آمریكا، چین را به ممنوع شدن سرمایه گذاری اتباع آمریكایی در این كشور تهدید كرد.


به گزارش سیب پال به نقل از رویترز، مارك روبیو، سناتور آمریكایی از برنامه ریزی برای ارائه لایحه ای در مجلس سنا به منظور ممنوعیت سرمایه گذاری صندوق های بازنشستگی آمریكایی در بازار سهام چین آگاهی داد.
روبیو كه به خاطر اتخاذ رویكرد ضد چینی معروف است گفته نباید اجازه داد كاركنان و بازنشستگان ادارات و ارتش آمریكا پس انداز خودرا به جیب شركت هایی بریزند كه در چین ثبت شده اند.
وی با انتقاد از مقامات صندوق های بازنشستگی اظهار داشت: واضح است كه اعضای هیات مدیره این صندوق ها در امتداد منافع امریكا حركت نمی كنند و لازم است تا این روند معكوس شود و از منافع ملی خود دفاع نماییم. بنا بر این می خواهم با تصویب یك پروسه قانونی مطمئن شوم پس اندازهای فدرال هیچ گاه به منبعی برای تامین مالی حزب كمونیست چین آن هم به بهای رفاه اینده ملت ما تمام نخواهد شد.
این تلاش سناتور مطرح آمریكایی می تواند روابط بین چین و آمریكا را در میانه جنگ تجاری بیشتر از پیش وخیم كند.
تهدید آمریكا به ممنوع شدن سرمایه گذاری اتباع این كشور در چین سوژه تازه ای نیست و قبل تر نیز یك مقام آگاه در وزارت خزانه داری آمریكا گفته بود، كاخ سفید در حال ارزیابی طرحی است كه به سبب آن سرمایه گذاری های آمریكا در چین هدف قرار خواهد گرفت و اتباع آمریكایی از هر گونه سرمایه گذاری مالی در شركت های چینی منع خواهند شد.
هم اكنون آمریكا و چین بر واردات كالاهایی به ارزش صدها میلیارد دلار از یكدیگر تعرفه وضع كرده اند و احتمال افزایش تعرفه ها نیز در صورت نتیجه بخش نبودن روند مذاكرات وجود دارد. با این وجود طرفین توافق كرده اند كه فعلا تا زمان از سرگیری مذاكرات از هرگونه اقدام تنش زای جدید پرهیز كنند.




منبع:

1398/08/08
15:26:41
5.0 / 5
4199
تگهای خبر: ارز , بازار , دلار , سرمایه گذاری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۴
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است