رئیس جمهور جدید آرژانیتن نرسیده معاملات دلار را محدود كرد!

رئیس جمهور جدید آرژانیتن نرسیده معاملات دلار را محدود كرد! به گزارش سیب پال در حالیكه هنوز چند ساعت بیشتر از انتخاب رئیس جمهور جدید در آرژانتین نمی گذرد، بانك مركزی این كشور معاملات ارزی را محدودتر كرد.


به گزارش سیب پال به نقل از الجزیره، در شرایطی كه چند ساعت از اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریكا بیشتر نگذشته بود، بانك مركزی این كشور در اطلاعیه ای اعلام نمود كه از این پس هر شهروند این كشور در هر ماه می تواند تنها ۲۰۰ دلار از راه حساب های بانكی خریداری كند كه حداكثر ۱۰۰ دلار آن قابل تحویل به شكل نقدی خواهد بود.
رئیس جمهور جدید آرژانتین كه ارتباط نزدیكی با رئیس جمهور سابق این كشور در دو دوره قبل داشت، موفق شد در دور دوم انتخابات، مائوریسیو ماكری- رئیس جمهور غربگرای دور قبل را شكست دهد.
آرژانتین كه با بحران ارزی كم سابقه ای روبرو است در ماه سپتامبر امسال هم برای اولین بار تصمیم به اجرای محدودیت های ارزی گرفته بود اما معاملات ارزی در ماه سپتامبر به سقف ۱۰ هزار دلار محدود شده بود كه بلافاصله توسط رئیس جمهور جدید به تنها ۱۰۰ دلار در ماه كاهش پیدا كرده است.
بانك مركزی آرژانتین در بیانیه خود به همین مناسبت اعلام نمود: با عنایت به میزان نااطمینانی های فعلی، بانك مركزی تصمیم گرفته است به منظور محافظت از ذخایر ارزی خود دست به اقدامات جدیدی بزند. این بیانیه افزوده است كه جزئیات بیشتر بزودی توسط گیدو ساندلریس- رئیس بانك مركزی آرژانتین اطلاع رسانی خواهد شد.
بازار ارز آرژانتین به انتخابات این كشور دو واكنش مختلف نشان داد: در بازار ارز رسمی ارزش پزو در مقابل دلار ۰.۶۵ درصد تقویت شد و نرخ برابری دلار به ۵۹.۶۰ پزو رسید اما در بازار ارز غیر رسمی و آزاد این كشور، ارزش پزو ۱.۹۵ درصد تضعیف شد و هر دلار به ۷۳ پزو افزایش یافت.
صندوق بین المللی پول كه همكاری نزدیكی با دولت ماكری داشت در اطلاعیه ای ابراز امیدواری كرد همكاری با دولت جدید هم ادامه یابد: با نگاهی پیش نگر برای مقابله با چالش های اقتصادی آرژانیتن آماده همكاری با دولت جدید برای رسیدن به رشدی پایدار هستیم كه همه شهروندان این كشور از مزایای آن بهره مند شوند.



1398/08/08
09:50:03
5.0 / 5
3989
تگهای خبر: ارز , اقتصاد , بازار , بانك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است