بورس باز هم ریخت

بورس باز هم ریخت به گزارش سیب پال ایسنا نوشت: امروز در بورس تهران اغلب سهم ها با افت قیمت رو به رو شدند. روند اصلاح قیمت ها در بازار سبب شد شاخص كل هم با ۲۳۴۹ واحد كاهش رو به رو شود.


در نخستین روز كاری بورس تهران در این هفته شاخص كل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۲۳۴۹ واحد افت كرد و به رقم ۳۰۳ هزار و ۴۵۸ رسید. شاخص كل هم وزن هم با افت ۶۵۷ واحد تا رقم ۸۰ هزار و ۱۶۶ پایین رفت. شاخص آزاد شناور با ۲۲۸۹ واحد كاهش تا رقم ۳۴۴ هزار و ۹۰ واحدی پایین رفت و شاخص بازار اول و دوم هر كدام به ترتیب ۱۷۲۳ و ۴۷۰۵ واحد افت كردند. امروز نماد معاملاتی شركت صنایع پتروشیمی خلیج فارس بیشتر از ۲۹۳ واحد در شاخصهای بازار تأثیر كاهنده داشت و بعد از آن پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت تبریز و پالایش نفت اصفهان بیشترین تأثیر كاهنده را بر شاخصهای بازار داشتند. سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران، پتروشیمی جم و سرمایه گذاری صدر تامین هر كدام به ترتیب ۶۸، ۴۱ و ۴۰ واحد تأثیر افزایشی روی شاخصهای بازار داشتند. امروز در گروه محصولات شیمیایی ۱۲۵ میلیون سهم به ارزش بیشتر از ۱۵۲ میلیارد تومان دست به دست شد و این گروه بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد. در عین حال بیشتر سهم های این گروه با كاهش قیمت رو به رو شدند.
در گروه خودرو و ساخت قطعات شاهد بودیم كه نمادهای پر معامله ای همچون ایران خودرو و سایپا در شاخصهای بازار تأثیر كاهنده داشتند و بیشتر نمادهای این گروه هم روند كاهشی قیمت را ادامه دادند. اما این گروه از نظر ارزش معاملات بعد از شیمیایی ها در رتبه دوم قرار گرفت. در گروه بانك ها و موسسات اعتباری هم شاهد افت قیمت بیشتر سهم ها بودیم. این گروه بعد از گروه های شیمیایی، خودرویی و فلزات اساسی، در رتبه چهارم از نظر ارزش معاملات قرار گرفت. امروز در بورس تهران ۱۶۱ سهم با رشد و ۱۹۰ سهم با افت قیمت رو به رو شدند. در فرابورس ایران هم تعداد نمادهای مثبت به ۱۰۰ و تعداد نمادهای منفی به ۹۷ رسید. ارزش كل معاملات بورس به رقم ۱۰۱۳ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات عدد ۲.۲ میلیارد سهم و اوراق مالی را تجربه نمود. تعداد معاملات این بازار به عدد ۲۷۸ هزار و ۹۲۰ رسید. آیفكس هم بعد از فراز و نشیب ها در نهایت تنها ۰.۰۵ واحد كاهش پیدا كرد و در تراز ۳۷۸۳ واحدی ماند. ارزش معاملات فرابورس ایران رقم ۵۳۳ میلیارد تومان تجربه نمود و حجم معاملات از رقم ۸۰۹.۶ میلیون سهم و اوراق مالی گذشت. ۲۲۳۲۲۴

1398/08/06
10:59:51
5.0 / 5
3614
تگهای خبر: ارز , بازار , بانك , بورس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است