بورس به روند رشد برگشت

بورس به روند رشد برگشت سیب پال: امروز شاخص بورس تهران به مدد چند نماد فلزی در كنار برخی نمادهای پالایشی و پتروشیمی توانست به روند رشد بازگردد اما شاخص كل هم وزن همچنان با افت مواجه گردید.


به گزارش سیب پال به نقل از ایسنا، امروز (دوشنبه) در بورس تهران ۱۴۴ سهم با افزایش قیمت و ۱۹۲ سهم با افت قیمت مواجه گشتند. اما در مجموع شاخص كل بازده نقدی و قیمتی توانست با ۷۸۵ واحد رشد به رقم ۳۰۲ هزار و ۱۷۶ واحدی را تجربه كند.
شاخص كل هم وزن نیز با ۱۶۶۸ واحد كاهش در تراز ۸۰ هزار و ۴۲۵ واحدی قرار گیرد. در عین حال شاخص آزاد شناور با ۴۸ واحد كاهش عدد ۳۴۲ هزار و ۳۱۲ واحدی را تجربه نمود.
در عین حال شاخص بازار اول با ۱۴۳۰ واحد افزایش رقم ۲۲۰ هزار و ۲۴۲ واحد را تجربه نمود و شاخص بازار دوم با ۲۲۴۴ واحد كاهش عدد ۶۱۱ هزار و ۷۰۴ را تجربه نمود.
فولاد مباركه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و پالایش نفت بندرعباس ۳۸۳، ۲۸۹ و ۲۱۷ واحد تاثیر افزایشی روی فاكتورهای بازار داشت، اما در طرف مقابل بانك اقتصاد نوین، حفاری شمال و كابرآتوار داروسازی دكتر عبیدی هر كدام به ترتیب ۱۰۷، ۹۴ و ۴۶ واحد تاثیر كاهشی روی فاكتورهای بازار داشت.
امروز در گروه مواد دارویی ۱۵۴ میلیون سهم به ارزش بیشتر از ۱۴۷ میلیارد تومان دادوستد شد و این گروه توانست بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دهد.
بعد از گروه مواد دارویی به ترتیب گروه خودرو، بانك و فلزات اساسی بیشترین معاملات را تجربه كردند.
در فرابورس ایران نیز ۷۷ سهم با افزایش قیمت و ۱۲۳ سهم با كاهش قیمت روبه رو شدند و در نهایت شاخص كل فرابورس ایران با ۲۶ واحد كاهش روبه رو شد و در تراز ۳۷۰۶ واحدی قرار گرفت.
ارزش كل معاملات فرابورس ایران به رقم ۷۱۴ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات این بازار رقم ۱.۳ میلیارد سهم و اوراق مالی را تجربه نمود.
ارزش كل معاملات بورس ایران به رقم ۱۲۹۵ میلیارد تومان رسید كه این رقم ناشی از دست به دست شدن بیشتر از سه میلیارد سهم و اوراق مالی بود. همین طور تعداد معاملات این بازار به رقم ۳۰۰ هزار و ۲۹۹ رسید.




منبع:

1398/07/30
10:38:36
5.0 / 5
4188
تگهای خبر: ارز , اقتصاد , بازار , بانك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۴
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است