مخالفت اروپایی ها با ارز دیجیتالی فیسبوك

مخالفت اروپایی ها با ارز دیجیتالی فیسبوك سیب پال: آلمان، ایتالیا و فرانسه به دنبال ممنوعیت عرضه ارز دیجیتالی لیبرا در اروپا هستند.


به گزارش سیب پال به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزیر دارایی فرانسه كه جهت شركت در نشست مشترك بانك جهانی و صندوق بین المللی پول به واشنگتن سفر كرده است از تلاش مشترك این كشور با آلمان و ایتالیا برای جلوگیری از استفاده ارز دیجیتالی فیسبوك موسوم به لیبرا در سطح اروپا آگاهی داد و اضافه كرد: از لیبرا در خاك اروپا استقبال نخواهد شد. گام های لازم را با آلمانی ها و ایتالیایی ها بر خواهیم داشت چونكه منافع ما در خطر قرار گرفته است.
برونو لو مر با بیان این كه شواهد، حاكی از ورود لیبرا به بازار تا سال آینده است اظهار داشت: این یك پیغام سیاسی است كه باید جدی گرفته شود. چیزی كه فیسبوك باید در باره آن تصمیم بگیرد این است كه تركیب سهم دلار و یورو بعنوان پشتوانه لیبرا به چه میزانی باشد و این مساله تاثیر مستقیمی روی تجارت، صنعت و میزان استفاده از یورو و دلار خواهد داشت.
لو مر با آگهی نسبت به ورود شركت های خصوصی به عرصه پولی اظهار داشت: آیا می خواهیم سرنوشت سیاست پولی خودرا به یك شركت خصوصی مثل فیسبوك بسپاریم؟ جواب من واضحا یك نه قاطع است.
وزیر دارایی فرانسه در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت كه فرانسه مخالف استفاده از ارزهای دیجیتالی نیست بلكه می خواهد از توسعه یك ارز دیجیتالی واحد در قالب قوانین اروپایی حمایت كند. وی افزود كه پاسخ به نیاز ارز دیجیتالی نیرومند نباید به دستان یك شركت خصوصی چند ملیتی سپرده شود.
مخالفت با ارز دیجیتالی فیسبوك مساله جدیدی نیست. اعضای گروه ۷ نیز قبل تر در اطلاعیه ای اعلام نموده بودند كه فعالیت ارزهای دیجیتالی حتی با پشتوانه ارزهای واقعی باید در قالب قابل نظارت نهادهای بانكی و پولی معتبر جهانی باشد. تا زمانی كه رضایت از نظارت پذیری فعالیت ارزهای دیجیتالی بطور كامل جلب نشود، گروه ۷ اجازه ورود این گونه ارزها به چرخه مبادلات جهانی را صادر نخواهد كرد.




منبع:

1398/07/28
13:03:43
5.0 / 5
4063
تگهای خبر: ارز , بازار , بانك , دلار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است