با تفاهم نامه دانشگاه علم و صنعت با سازمان منطقه آزاد كیش؛

نخستین مدرسه كسب و كار نوپای دانش بنیان خاورمیانه تاسیس می شود

نخستین مدرسه كسب و كار نوپای دانش بنیان خاورمیانه تاسیس می شود به گزارش سیب پال دانشگاه علم و صنعت ایران و سازمان منطقه آزاد تجاری و اقتصادی كیش، در مورد طراحی، استقرار و توسعه نهادها و شركت های دانش بنیان در برج فناوری كیش، تفاهم نامه همكاری امضا كردند.


به گزارش سیب پال به نقل از ایسنا، این تفاهم نامه با توجه به برنامه چهارم توسعه دانشگاه علم و صنعت و در جهت تحقق شعار نقش آفرینی موثر دانشگاه علم و صنعت ایران در حوزه كارآفرینی دانش بنیان، بین دانشگاه و سازمان منطقه آزاد كیش و بعد از شناسایی و ارزیابی مسیرهای هم افزایی دوجانبه با محور طراحی، استقرار و توسعه نهادها و شركت های دانش بنیان در برج فناوری كیش، توسط دكتر ذاكری (رییس دانشگاه) و دكتر غلامحسین مظفری (مدیر عامل سازمان منطقه آزاد كیش) به امضا رسید.

«تاسیس نخستین مدرسه كسب و كار نوپای دانش بنیان در سطح خاورمیانه»، «استقرار صندوق خطرپذیر علم و صنعت ایران»، «توسعه زیست بوم كارآفرینی دانش بنیان علم و صنعت ایران در كیش» و «طراحی، استقرار و ارتقای شبكه ای از شتاب دهنده های ملی و بین المللی با هدف خلق، توسعه، انتقال و تبادل فناوری های مورد نیاز كشور» را می توان همچون اهداف كلیدی مورد تفاهم طرفین برشمرد.

دكتر ذاكری، رئیس دانشگاه علم و صنعت در جلسه امضای این تفاهم نامه ضمن اشاره به توجه به مأموریت و رسالت تعریف شده در برنامه چهارم توسعه راهبردی دانشگاه، بر نگاه بلندمدت به خلق و توسعه فناوری های مورد نیاز كشور با هدف ایجاد ارزش های علمی، فناوری و نوآوری تاكید و خاطرنشان كرد: دانشگاه علم و صنعت ایران در تلاش است با هم افزایی با دیگر سازمان های دولتی و خصوصی برای تحقق و شكوفایی اقتصاد دانش بنیان در جمهوری اسلامی ایران به نحو شایسته ای ایفای نقش كند.

وی با تاكید بر اهمیت موضوعاتی همچون ساختار، سرمایه فكری (منابع انسانی)، راهبرد و نظام حاكم بر دانشگاه های نسل سوم (دانشگاه كارآفرین)، چشم انداز حضور دانشگاه علم و صنعت ایران در جزیره كیش در افق ۱۴۰۸ را در چارچوب یك زیست بوم با عنوان «زیست بوم كارآفرینی دانش بنیان علم و صنعت ایران در كیش»، تشریح و بر توسعه فناوری های مورد نیاز در سرزمین اصلی از راه منطقه آزاد كیش تصریح كرد.

ذاكری، خلق، توسعه و تبادل فناوری های 5G، انرژی های پاك، خودرو های بدون سرنشین (هوشمند)، شهر هوشمند و حمل و نقل هوشمند را همچون فناوری های مورد نیاز كشور در افق ۱۰ ساله پیش رو دانست.

بر مبنای اعلام دانشگاه علم و صنعت، علاوه بر این، برقراری یك كریدور نوآوری و فناوری بین افراد، گروه ها و سازمان های رسمی و غیر رسمی وابسته به دانشگاه با هدف استقرار كسب و كارهای نوپای دانش بنیان علم و صنعت و استقرار مدرسه كسب و كار نوپای دانش بنیان- بعنوان یك زیرساخت حمایتی از نهادهای كارآفرینی در برج نوآوری و فناوری كیش- همچون موارد مورد تاكید طرفین برای تسهیل و توازن رابطه بین تحصیل و اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی بود.

بنا بر گفته دكتر مظفری، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری و اقتصادی كیش، هم اكنون ۴۰ شركت دانش بنیان در مركز نوآوری كیش استقرار دارند.



1398/07/20
14:40:29
5.0 / 5
4075
تگهای خبر: ارز , اقتصاد , شركت , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است