دلیل ثبات نرخ ارز در بازار از زبان همتی

دلیل ثبات نرخ ارز در بازار از زبان همتی به گزارش سیب پال رئیس كل بانك مركزی اظهار داشت: یكی از دلایلی كه می بینید در بازار ارز ثبات نسبی فراهم گشته است، برگشت ارز صادركنندگان و سامانه نیما است امروز هم اعلام گردید كه 19 میلیارد دلار در شش ماهه اول امسال ارز تخصیص داده ایم.


به گزارش سیب پال به نقل از ایسنا، عبدالناصر همتی بامداد چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره آخرین اقدامات انجام شده در زمینه اصلاح نظام بانكی، اظهار داشت: در این خصوص ضرب العجل خاصی تعیین نشده است، اما اصلاح نظام بانكی مسئله بسیار مهمی است.

وی با اشاره به زمان بر بودن اصلاح نظام بانكی اضافه كرد: همیشه گفته ام در كوتاه مدت نمی توانیم آنرا انجام دهیم مشكلاتی كه سیستم بانكی ما دارد از نظر ناترازی بانك ها، دارایی ها معوقات اموال و مطالبات از دولت و مردم همه مسائلی است كه به تدریج حل می شود و ما هم برمبنای مصوبات كه پیش از شورای عالی هماهنگی اقتصادی گرفته ایم اقداماتی شروع كردیم در زمینه موسساتی كه مقداری ناترازی داشتند.

همتی اظهار داشت: به تدریج اقداماتی را انجام می دهیم فكر می كنم اصلاح نظام بانكی زمان طولانی می برد مهم این است كه حركت ما به سمت اصلاح باشد. این مساله را شروع كردیم و ان شاءالله با كمك بقیه اعضای دولت و مجلس بتوانیم مسائل را پیش ببریم.

رئیس كل بانك مركزی در مورد اقدامات این بانك برای جلوگیری از ایجاد مشكلات جدید در موسسات مالی، اشاره كرد: ما اجازه نمی دهیم دیگر موسسات غیر مجاز باشند بعضی از موسسات مجاز بودند اما تراز هستند آنها را هم تحت مدیریت گرفتیم و برخی از آنها را با ابزارهایی كه در اختیار داریم كنترل می نماییم تا مشكلات كاهش پیدا كند.
همتی اشاره كرد: مالیات بر ارزش افزوده و معرفی افرادی كه ارز خودرا به داخل نیاوردند به قوه قضائیه از ابزارهای ما است، اما تا كنون همراهی آنها خوب بوده و امیدواریم از این هم بیشتر باشد.
وی در مورد ادغام بانكهای متعلق به نیروهای مسلح نیز اشاره كرد: روند بسیار خوبی در این زمینه در حال پیموده شدن است و فكر می كنم كه برنامه ریزی كردیم تا اختتام آذر ماه آنها اقدامشان قطعی شود مراحل به آرام در حال انجام می باشد و بخش عمده ای از سهام آنها توسط بانك سپه تملك شده است. دارایی ها ارزش گذاری می شوند و طبق همان تصمیم كمیته عالی راهبردی این مجموعه پیش می رود و به نظر یكی از كارهای موفق و ماندگار در نظام بانكی خواهد بود.

وی در مورد رسیدن آمار بانك مركزی به صندوق بین المللی پول و عدم در اختیار گذاشتن این آمار به رسانه های داخلی، اظهار داشت: من نمی دانم چطور این صورت گرفت از خودشان بپرسید ما به كسی آمار ندادیم، شما حرف ما را قبول ندارید حرف صندوق بین المللی پول را قبول دارید؟




منبع:

1398/07/17
14:23:40
5.0 / 5
4308
تگهای خبر: ابزار , ارز , اقتصاد , بازار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است