بورسی ها امسال چقدر سود كردند؟

بورسی ها امسال چقدر سود كردند؟ به گزارش سیب پال ایسنا نوشت: در نیمه نخست امسال، بورس بطور متوسط 69 درصد سود به سهام دارانش داد كه نسبت به سودی كه سهامداران بازار سرمایه در مدت مشابه سال قبل بردند، دو درصد بیشتر شده است.


در آخرین روز معاملاتی بورس تهران در سال ۱۳۹۷ شاخص كل بازده نقدی و قیمتی بورس در تراز ۱۷۸ هزار و ۶۵۹ واحدی قرار داشت اما با گذشت شش ماه از سال ۱۳۹۸ شاخص كل این بازار در تراز ۳۰۲ هزار و ۱۰۳ واحدی قرار گرفت. بدین سان نماگر اصلی بورس در نیمه ابتدایی امسال، ۱۲۳ هزار و ۴۴۴ هزار واحد رشد داشته است، در نتیجه بازده این بازار در مدت زمان یاد شده به حدود ۶۹ درصد رسیده است.
گفتنی است، نیمه اول سال قبل بازار سرمایه سود ۶۷ درصدی را نصیب سرمایه گذاران كرده بود. بدین سان فعالان بازار سرمایه در نیمه اول سال قبل و امسال حدودا بازده یكسانی را به دست آورده اند. البته طبیعی است كه بازار سهام دارای ریسك بالایی است و در همین روزها كه خیلی از فعالان حرفه ای این بازار بازده خوبی را كسب كردند، خیلی از غیر حرفه ای ها كه با شنیدن تبلیغات ناصحیح بطور مستقیم وارد معاملات سهام شدند، زیان دیده اند. علاوه بر این بسیاری معتقدند كه پس از یك مدت رشد پی در پی، احتمال كاهش قیمت سهم ها و اصلاح بازار وجود دارد و سرمایه گذاران غیر حرفه ای نباید منابع خودرا به صورت مستقیم وارد بازار كنند. ۲۲۳۲۲۳


منبع:

1398/07/16
20:40:38
5.0 / 5
4202
تگهای خبر: بازار , بورس , سهام , قیمت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است