سرمایه گذاران دلار ضرر كردند!

سرمایه گذاران دلار ضرر كردند! سیب پال: طبق بررسی قیمت ها در بازار، سرمایه گذاران در بازار ارز امسال متحمل زیان شده اند.


به گزارش سیب پال به نقل از ایسنا، خیلی از مردم تلاش می كنند تا با وجود افزایش هزینه های زندگی، قسمتی از درآمد خودرا پس انداز و در ادامه آن سرمایه گذاری كنند كه در این صورت سرمایه گذاری های كم ریسك برای این افراد بسیار مناسب خواهد بود.
اما در مقابل عده دیگری نیز هستند كه ترجیح می دهند ریسك بیشتری را برای سرمایه گذاری بپذیرند و در مقابل سود بیشتری نصیب خود كنند.
افرادی كه در دسته اول هستند، اغلب به سراغ سرمایه گذاری در بانك و صندوق هایی روی می آورند كه سود تضمینی به آنها پرداخت می كنند، اما افراد دسته دوم بسته به شرایط، نحوه سرمایه گذاری خودرا تغییر می دهد، سرمایه گذاری در بخش های تولیدی، تجارت، بورس، بازار سكه و بازار ارز همچون های بازارهای جذاب برای این افراد است.
در سال قبل افزایش نرخ ارز، هجوم مردم به سمت این بازار و افزایش تقاضای این بازار را سبب شد و همین افزایش تقاضا بار دیگر موجب افزایش قیمت ارز شد تا سرمایه گذاران در این بازار سود خوبی كسب كنند.
اما چندین بار از طرف رئیس كل بانك مركزی اعلام گردید كه این بازار ریسك بالایی دارد و محل مناسبی برای سرمایه گذاری نیست، اما طمع مردم برای خرید و نگهداری بیشتر دلار را دلالان این بازار برمی انگیختند؛ به طوریكه گفته می شد قیمت دلار امسال به بیشتر از ۲۵ هزار تومان خواهد رسید.
اما بررسی متوسط قیمت خرید و فروش ارز در شش ماهه نخست سال جاری نشان داده است كه قیمت ارز امسال كاهشی بوده است.
برمبنای آمار بانك مركزی متوسط قیمت فروش دلار در فروردین ماه سال جاری ۱۳ هزار و ۵۵۴ تومان، در اردیبهشت ماه ۱۴ هزار و ۵۰۹ تومان و در خرداد ماه ۱۳ هزار و ۴۲۷ تومان بوده است.
اما در ادامه قیمت ارز با كاهش همراه بود و در تیرماه سال جاری قیمت ارز ابتدا به حدود ۱۳ هزار تومان و سپس با كاهش زیاد به حدود ۱۲ هزار تومان رسید.
در مردادماه نیز روال كاهش قیمت ادامه داشت و قیمت دلار به كمتر از ۱۲ هزار تومان كم شد و در شهریور ماه نیز در مدت زمانی، قیمت این ارز به مرز ۱۱ هزار تومان هم نزدیك شد، اما درانتها شهریور، قیمت ارز در محدود ۱۱ تا ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت شد.
به این ترتیب، افرادی كه امسال نسبت به سرمایه گذاری در این بازار اقدام نموده اند، طبیعتا متضرر شده اند و سایر بازارها برایشان سودآورتر بوده است.
همین طور افرادی كه در سال قبل هم ارز را با قیمتی بالاتر از رقم فعلی خریده و تابحال نگهداری كرده اند، مشمول ضرر شده اند.
هم اكنون نیز ریسك بالای این بازار سبب شده تا تقاضای كاذب برای ارز از این بازار خارج شده و بازار به ثبات برسد.




منبع:

1398/07/13
14:47:34
5.0 / 5
3584
تگهای خبر: ارز , بازار , بانك , بانك مركزی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۲
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است