نرخ بیكاری ژاپن در كمترین سطح 27 سال گذشته

نرخ بیكاری ژاپن در كمترین سطح 27 سال گذشته به گزارش سیب پال نرخ بیكاری ژاپن بدون تغییر نسبت به ماه قبل و در سطح ۲.۲ درصد باقی ماند.


به گزارش سیب پال به نقل از تریدینگ اكونومیكس، نرخ بیكاری ژاپن در دوزاده ماه منتهی به اوت بدون تغییر نسبت به ماه قبل و در سطح ۲.۲ درصد باقی ماند كه كمترین تورم ثبت شده در این كشور از اكتبر ۱۹۹۲ تابحال و ۰.۱ درصد كمتر از تورم مورد انتظار برای این كشور بوده است.
به دنبال كمبود نیروی كار و سالمندتر شدن جمعیت، یافتن نیروی مناسب برای خیلی از شركت های ژاپنی دشوار شده است بگونه ای كه تا آخر ماه ژوئن، شمار افرادی كه برای اولین بار در جستجوی شغل هستند ۶۰ هزار نفر كاهش پیدا كرده است.
تا آخر ماه آگوست شمار افراد بی كار با كاهش ۱۳هزار نفری به ۱.۵۷ میلیون نفر كاهش پیدا كرده است و از سوی دیگر شمار شاغلان با افزایش ۶۹ هزار نفری به ۶۷ میلیون و ۵۱۰ هزار نفر رسیده است. طی این مدت نیروی فعال در بازار كار ۵۶ هزار نفر بیشتر شده و به ۶۹ میلیون و ۸۰ هزار نفر رسیده است.
مونهیسا تامورا، محقق موسسه " دایوا ریسرچ" اظهار داشت: با افزایش شمار افراد دارای شغل، به نظر می آید روند دشوار یافتن فرد مورد نظر برای كارفرمایان ژاپنی ادامه داشته باشد. وی با اخطار نسبت به تشدید جنگ تجاری بین چین و آمریكا اظهار داشت كه با عنایت به وابستگی اقتصاد ژاپن به صادرات، امكان دارد بازار كار این كشور در صورت تداوم وضعیت فعلی تحت تاثیر قرار گیرد.
متوسط نرخ بیكاری ژاپن در میان سال های ۱۹۵۳ تا ۲۰۱۹ معادل ۲.۷۲ درصد بوده است كه بالاترین رقم ثبت شده با ۵.۵ درصد در ماه ژوئن سال ۲۰۰۲ و كمترین رقم با یك درصد در نوامبر ۱۹۶۸ به ثبت رسیده است. تا آخر ماه ژوئیه، ۷۷.۹ درصد جمعیت بین ۱۵ تا ۶۴ سال ژاپنی شاغل بوده اند كه این رقم از زمان ثبت آمار اشتغال این كشور در سال ۱۹۶۸ تابحال بی سابقه بوده است.



1398/07/11
11:59:04
5.0 / 5
3883
تگهای خبر: اقتصاد , بازار , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۲
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است