در حاشیه جلسه دولت

دژپسند: كالاهایی كه در گمركات هستند و اظهارنامه گمركی ندارند، رسوب تلقی نمی شوند

دژپسند: كالاهایی كه در گمركات هستند و اظهارنامه گمركی ندارند، رسوب تلقی نمی شوند به گزارش سیب پال وزیر امور اقتصاد و دارائی درباره وضعیت رسیدگی به كالاهای رسوب شده در گمركات با تاكید بر اینكه كالاهایی كه در گمركات هستند و اظهارنامه گمركی ندارند، «رسوب» تلقی نمی شوند، اشاره كرد: درباره كالاهایی كه اظهارنامه گمركی برای آنها پر شده باشد، به آن معنا رسوبی در گمركات وجود ندارد.


به گزارش سیب پال به نقل از ایسنا، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصاد و دارائی در حاشیه جلسه امروز هیئت وزیران در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات این وزارت خانه در زمینه پشتیبانی از بنگاه های اقتصادی اظهار نمود: مجموعه تلاش های این وزارتخانه به این سمت می رود كه بنگاه های اقتصادی از نظر تامین مالی گرفتار مشكل نشوند؛ در این زمینه وزارت امور اقتصادی بعنوان رئیس مجمع بانك ها، مقرر كرده تا همه طرح هایی كه در آستانه بهره برداری قرار دارند، برای اعطای تسهیلات تكمیلی در اولویت قرار گیرند.

وی با تاكید بر اهمیت تامین سرمایه در گردش بنگاه های اقتصادی اظهار داشت: در بازار بورس در حال روان سازی و تسهیل قوانین و مقررات به شكلی هستیم تا بنگاه های بیشتری برای تامین مالی از ظرفیت این بازار استفاده كنند و از این طریق از نظر تامین مالی به بنگاه های تولیدی كمك گردد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی همین طور در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت رسیدگی به كالاهای رسوب شده در گمركات، اشاره كرد: درباره كالاهایی كه اظهارنامه گمركی برای آنها پر شده باشد، به آن معنا رسوبی در گمركات وجود ندارد.

وی اضافه كرد: بحثی كه امروز وجوددارد درباره واردكنندگانی است كه در مهلت مقرر كار ترخیص كالاهای خودرا انجام نداده اند؛ این كالاها شامل حدود یك هزار خودرو می شود.

دژپسند اظهار داشت: از نظر قانون و مقررات مقصر باقی مانده بیشتر از یك هزار دستگاه خودرو در گمركات كشور وجود دارد واردكنندگان آنها هستند كه در مهلت پیش بینی شده، مبادرت به ترخیص نكرده اند و از جانب نهادهای حكومتی نیست. ترخیص برخی كالاهای دیگر نیز نیازمند دستور قضایی است.

وزیر امور اقتصاد و دارائی همین طور درباره كالاهایی كه اظهارنامه گمركی ندارند، اظهار داشت: كالاهای گروه چهار كه واردات آنها ممنوع بوده، كالاهایی كه ثبت سفارشی نشده و همین طور كالاهایی كه منشاء ارزی آنها تامین نشده است همچون كالاهایی هستند كه همچنان در پایانه های باری و گمركات قرار دارند؛ بدین سبب اظهارنامه گمركی برای آنها پرنشده و بر این اساس كلمه رسوب به آنها اطلاق نمی گردد.





منبع:

1398/07/04
20:39:33
5.0 / 5
4187
تگهای خبر: ارز , اقتصاد , بازار , بانك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۲
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است