كاهش ۳۸۰۰ واحدی شاخص بورس

كاهش ۳۸۰۰ واحدی شاخص بورس به گزارش سیب پال بعد از رشد فزاینده نماگر اصلی بورس در روز گذشته این شاخص امروز ۳۸۴۳ واحد افت كرد و به كانال ۳۰۲ هزار واحدی بازگشت.


به گزارش سیب پال به نقل از ایسنا، امروز شاخص كل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۳۸۳۴ واحد افت كرد و به رقم ۳۰۲ هزار و ۸۲ واحدی رسید. در عین حال شاخص كل هم وزن هم با ۴۸۹ واحد كاهش رقم ۸۶ هزار و ۳۶۹ واحدی را تجربه نمود.
شاخص آزاد شناور هم با ۴۲۰۰ واحد افت عدد ۳۴۶ هزار و ۷۳۸ واحدی را تجربه نمود و شاخص بازار اول هم با ۳۰۲۱ واحد كاهش به عدد ۲۲۰ هزار و ۲۷ واحد رسید. شاخص بازار دوم هم با افت ۶۷۴۷ واحدی روبه رو شد.
فولاد مباركه اصفهان، مخابرات ایران، معدنی و صنعتی چادر ملو و سرمایه گذاری، نفت، گاز و پتروشیمی تامین هر كدام به ترتیب ۳۴۴، ۲۱۶، ۱۹۱ و ۱۸۵ واحد به كاهش شاخصهای بازار كمك كرد. در طرف مقابل فولاد خراسان، بانك تجارت و بانك صادرات ایران هر كدام به ترتیب ۱۶۹، ۱۲۸ و ۱۱۰ واحد شاخص ها را تقویت كردند.
امروز در گروه بانك ها و موسسات اعتباری حجم معاملات به ۶.۸ میلیارد سهم و اوراق مالی به ارزش ۴۳۵ میلیارد تومان رسید و به بیشترین ارزش معاملات دست پیدا كرد.
بانك تجارت، بانك صادرات و بانك دی و موسسه اعتباری ملل نمادهای بودند كه در گروه بانكی توانستند بیشتر از ۳ درصد رشد قیمت را تجربه كنند. گروه خودرو و ساخت قطعات پس از بانكی ها بیشترین ارزش معاملات را شاهد بودند. بیشتر نمادها در این گروه با كاهش قیمت رو به رو بودند.
در تعداد نسبتا زیادی از نمادها شاهد افزایش عرضه نسبت به تقاضا بودیم و این مورد سبب شد بیشتر سهم ها با كاهش رو به رو شود.
در بورس تهران ۱۲۲ نماد با رشد قیمت و ۲۲۹ سهم با افت قیمت رو به رو بودند در عین حال در فرابورس ایران تعداد نمادهای مثتب به ۹۱ و تعداد نمادهای منفی به ۱۰۸ رسید.
ارزش كل معاملات بورس به رقم ۲۵۹۴ میلیارد تومان رسید كه این رقم ناشی از دست به دست شدن بیشتر از ۱۰.۵ میلیارد سهم و اوراق مالی بود. تعداد معاملات این بازار هم به رقم ۶۵۵ هزار و ۲۰۵ نوبت رسید.
آیفكس هم با بیشتر از ۲۱ واحد افت عدد ۳۹۹۰ را تجربه نمود. ارزش معاملات فرابورس ایران به عدد ۱۰۹۶ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم ۱.۶ میلیارد سهم و اوراق مالی را تجربه نمود. تعداد معاملات هم عدد ۲۱۸ هزار و ۷۷۸ را تجربه نمود.



1398/06/26
22:46:33
5.0 / 5
3628
تگهای خبر: ارز , بازار , بانك , بورس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است