رمزگشایی از مصوبه اخیر هیات دولت

برداشت ۳۰۰۰ میلیاردی صداوسیما از بودجه دستگاه ها

برداشت ۳۰۰۰ میلیاردی صداوسیما از بودجه دستگاه ها سیب پال: پس از آن كه با حكم قانون بودجه، دولت باید 150 میلیون یورو را از صندوق توسعه ملی به صداوسیما اختصاص دهد، با مصوبه هیات دولت یك درصد اعتبارات هزینه ای دستگاه ها نیز برای مشاركت با این سازمان اختصاص پیدا خواهدنمود.



به گزارش سیب پال به نقل از ایسنا، طبق بند «چ» ماده (۳۷) قانون برنامه ششم توسعه، دستگاه های اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات كشوری موظفند یك درصد از اعتبارات هزینه ای خودرا در چارچوب قرارداد با سازمان صدا و سیما، صرف تولید برنامه های در رابطه با اهداف، وظایف و ماموریت های خود جهت فرهنگ سازی، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی كنند.

بر این اساس در جلسه اخیر هیات وزیران بخشنامه اجرایی این قانون به تصویب رسیده و قرار شد كه به منظور هماهنگی و تعیین سازوكار اجرایی و نظارت بر اجرای بخشنامه، كارگروهی تشكیل شده و آنرا مورد بررسی قرار دهد.

اما این كه با این حكم قانونی تا چه حد منابع در اختیار سازمان صداوسیما قرار می گیرد، اگر تمامی دستگاه ها به این تكلیف قانونی عمل كرده و یك درصد اعتبارات هزینه ای را در اختیار قرار دهند احیانا برمبنای رقم تعیین شده در اعتبارات حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان بابت اجرای قانون هزینه خواهد شد. این در شرایطی است كه در بودجه سال جاری حدود ۳۵۰ هزار میلیارد تومان بابت اعتبارات هزینه ای دستگاه های اجرایی در نظر گرفته شده كه البته در ادامه با عنایت به شرایط تحقق منابع تا حدودی این اعتبارات كاهش یافته است. اگر اعتبارات هزینه ای سال جاری را حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان در نظر بگیریم، منابعی كه باید برای قرارداد با صداوسیما اختصاص یابد به حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان می رسد.

در بودجه سال جاری اعتبارات دیگری نیز برای پشتیبانی از صداوسیما در نظر گرفته شده بود كه می توان در این رابطه به منابع ۱۵۰ میلیون یورویی از حساب صندوق توسعه ملی اشاره نمود.

طبق تبصره (۴) قانون بودجه ۱۳۹۸ مجوز برداشت قسمتی از منابع صندوق توسعه ملی برای اختصاص به چند بخش مختلف برای دولت صادر گردیده است كه در این بین سازمان صدا و سیما یكی از سهم برندگان از منابع ارزی صندوق توسعه ملی است. بر این اساس برای سال جاری حدود ۱۵۰ میلیون یورو از منابع صندوق توسعه ملی قرار بود در چارچوب تسهیلات به صدا و سیما اختصاص یابد.

این برداشت از صندوق توسعه ملی نیز به بهانه تكلیف قانون برنامه ششم توسعه انجام می شود؛ طبق ماده (۹۳) قانون برنامه ششم توسعه دولت مكلف است از شروع اجرای قانون برنامه در چارچوب بودجه سنواتی، سهم خود در تأمین بودجه سازمان صدا و سیما را حداقل به میزان ۰.۷ درصد بودجه عمومی دولت لحاظ و تخصیص دهد. افزایش اعتبار سازمان نسبت به سال پایه از محل این ماده جهت پوشش ۱۰۰ درصدی استان ها، توسعه كمی و كیفی برنامه های تولیدی (ملی، استانی و برون مرزی) پویانمایی (انیمیشن)، مستند و فیلم ها و سریال های فاخر و توسعه فنی هزینه می شود و هرگونه افزایش حقوق و مزایا جز به تناسب سایر بخش های كشور كه در بودجه سنواتی مشخص می شود، ممنوع می باشد.





منبع:

1398/06/25
19:53:08
5.0 / 5
3651
تگهای خبر: ارز , تولید , خدمات , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است