محسنی اژه ای:

اگر كمی در عرصه اقتصادی مدیریت نماییم، می توانیم مشكلات را حل نماییم

اگر كمی در عرصه اقتصادی مدیریت نماییم، می توانیم مشكلات را حل نماییم به گزارش سیب پال مراسم معارفه رئیس كل دادگستری ایلام با حضور محسنی اژه ای معاون اول قوه قضاییه برگزار گردید.


به گزارش سیب پال به نقل از قوه قضاییه، حجت الاسلام محسنی اژه ای در مراسم تكریم و معارفه رئیس كل دادگستری استان ایلام، از خداوند متعال خواست كه به همه توفیق عنایت كند تا راه، هدف و خون امام حسین (ع) گرامی داشته شود.
وی یكی از ابعاد مهم قیام اباعبدالله الحسین (ع) را استقامت ایشان و یارانش در مقابل یزید و همراهان وی دانست و اظهار داشت: خیلی مهم می باشد كه انسان وقتی در مقابل یك دشمن بزرگ قرار می گیرد، خودش را نبازد و توجیه نكند.
معاون اول قوه قضاییه تصریح كرد: حضرت اباعبدالله الحسین (ع) وقتی دیدند محور حق، از دست حق پرستان گرفته شده است و محور ولایت به دست نااهلان افتاده است، قیام خویش را آغاز كردند.
وی خاطرنشان كرد: اینجاست كه امام حسین (ع) با همه هستی اش به میان می آید؛ چون اصل دین، ولایت وحكومت اسلامی در معرض خطر قرار گرفته بود.
محسنی اژه ای افزود: امام حسین (ع) كاری كرد كه تا ابد برای همگان حجت را تمام كرد.
وی ادامه داد: امروز مردم متدین و غیور ایران باید نگاه كنند كه یزید امروز كیست؛ منكر بزرگ امروز چیست؛ معروفی كه ترك می شود چیست؛ منكری كه امروز ترویج می شود، چیست و منكری كه به ظاهر یك جلوه اسلامی به آن می دهند، كدام است. اگر امروز می خواهیم هدف اباعبدالله الحسین (ع) را دنبال نماییم و خون شهدای كربلا و تلاش های حضرت زینب (س) را پاس بداریم، باید شرایط زمان خویش را بشناسیم.
معاون اول قوه قضاییه خاطرنشان كرد: عزاداری ها و سینه زنی ها و زنجیر زدن ها بسیار مهم می باشد و مقدمه ای است به جهت اینكه نهضت امام حسین (ع) زنده نگه داشته شود. پایه نهضت امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منكر بود.
وی بیان داشت: امروز باید ببینیم كه چه كسانی می خواهند به دین و ولایت لطمه بزنند و منكرات را ترویج كنند و معروف ها را زیر پا بگذارند. اگر این ها را شناختیم و در این راه قدم برداشتیم، پیرو امام حسین (ع) هستیم.
محسنی اژه ای تصریح كرد: باید ببینیم امروز چه كسانی می خواهند عزت ایران، اسلامیت و جمهوریت این نظام را توامان حفظ كنند و روز به روز بر اقتدار آن بیفزایند و خدای ناكرده چه كسانی امكان دارد خواسته یا ناخواسته از مسیر دیگری حركت كنند. امروز باید توجه گردد كه از راه تریبون های مختلف و فضای مجازی و غیردیجیتال چه چیز هایی را به خورد نسل جوان می دهند و راه مقابله با آن چیست و چگونه می خواهند بنیان خانواده های اسلامی ما را كه تا به امروز مستحكم بوده، سست كنند. پایه های خانواده اگر سست شود، پایه های اجتماع هم سست می گردد.
معاون اول قوه قضاییه تصریح كرد: امروز تلاش می كنند كه به اشكال مختلف بین مردم تفرقه ایجاد شود و ما را نسبت به یكدیگر بدبین كنند و اخلاق اسلامی را كه بر اساس آن باید نسبت به یكدیگر حسن ظن داشته باشیم، برعكس كنند و همه نسبت به هم بدبین شوند و این اقدامات را با پراكندن دروغ، شایعات و حرف های ناروا انجام می دهند تا اخلاق اسلامی و انسانی را از ما بگیرند و وانمود كنند كه اعتقادات مردم متزلزل شده است. البته زهی خیال باطل؛ امروز بیشتر از دهه اول انقلاب، جوان های وارسته و ایثارگر و آماده برای فداكاری داریم.
وی ادامه داد: دشمن امروز نهایت تلاش خویش را انجام می دهد تا اقتدار جمهوری اسلامی را تضعیف كند و زمانی به خواسته خود می رسد كه نیروی ما تضعیف شده باشد. بعضی ها تصور می كنند كه اگر ما كوتاه آمدیم و ضعیف شدیم، بهتر می توانیم با دشمن همكاری نماییم كه این تصور اشتباه است؛ اگر ضعیف شدیم، بدانید كه دشمن بر ما سوار خواهد شد.
معاون اول قوه قضاییه بیان داشت: امروز اگر دشمن ملاحظه می كند و حساب می برد، به خاطر قدرت ماست.
وی ادامه داد: دشمن ۸ سال با ماجنگ كرد و دید و حریف مردم نمی گردد. محاصره اقتصادی كرد و دید حریف مردم نمی گردد. با همه تریبون ها و تبلیغات از راه شبكه های ماهواره ای و فضای مجازی، عملیات روانی شدیدی را ضد مردم شروع كرد كه البته هنوز هم ادامه دارد تا مردم را از فرهنگ انقلابی و اسلام ناب جدا كند كه توفیق چندانی بدست نیاورد. هم اكنون هم با واسطه و بی واسطه چراغ سبز هایی را نشان داده است كه گفتگو صورت گیرد.
محسنی اژه ای اظهار داشت: سوال ما از آنها این است كه آیا می خواهید از موضع قدرت با ما گفتگو كنید یا از موضع حق؟ آیا شما دلتان به حال ملت ما سوخته است. امروز خیلی از دولتمردان ما باید این را خوب دریافته باشند كه این چند سال كه گفتگو كردید، نتیجه آن چه شد؟ نخستین كسی كه بد عهدی كرد آمریكا بود.
معاون اول دستگاه قضا افزود: از آن روز تاكنون تحریم ها بیشتر شده است. مگر قرار نبود راه باز شود؟ باز شد یا بدتر؟ آیا شرایط بانكی، فروش نفت و... از سال ۹۱، ۹۲ بهتر شده یا بدتر؟
محسنی اژه ای افزود: ما اگر كمی در عرصه اقتصادی مدیریت نماییم، می توانیم مشكلات را حل نماییم. بعنوان مثال چقدر فرار مالیاتی داریم؟ اگر دولت ساختار خویش را اصلاح كند و به میدان بیاید، قوه قضاییه هم در این جهت به دولت كمك می نماید.
وی افزود: كسانی هستند كه مالیات سنگین دارند و یك صدم آنرا هم پرداخت نمی كنند. اگر همین قضیه را سخت بگیریم، عدد بزرگی به دست می آید.
وی اذعان كرد: چرا پرداخت یارانه ها را ساماندهی نمی كنیم؟ آیا قابل قبول است كه به صرف اینكه نمی دانیم چقدر از افراد در چه دهكی هستند، به همه یارانه بدهیم. اگر این را كمی ساماندهی نماییم عدد قابل توجهی می توان به دست آورد.
محسنی اژه ای افزود: باید خودمان مدیریت نماییم و سیاست های كلی نظام و تأكیدات مقام معظم رهبری را مدنظر قرار دهیم تا كلاه سرمان نرود.
وی اظهار نمود: به خاطر وجود مشكلات و جنگ اقتصادی برای معیشت مردم گرفتاری هایی بوجود آمد و در كنار كار دشمن عده ای با سوءاستفاده از فرصت ها در زمین دشمن بازی كردند یا برخی با نیت كمك به دشمن به اقتصاد مردم فشار آوردند یا به خاطر منافع شخصی احتكار و اختلاس می كردند و فساد به بار آوردند.
محسنی اژه ای خاطرنشان كرد: رنج مردم از گروه دوم بیشتر است. آنكه دشمن است فشار می آورد و مشكلاتی ایجاد می كند؛ اما كسانی كه درداخل كشور مالیات نمی دهند، ارز دولتی می گیرند و كالا وارد نمی كنند یا احتكار، كم فروشی، گران فروشی و. می كنند، مردم این را انتظار ندارند.
معاون اول دستگاه قضا اظهار داشت: امروز انتظار به حق مردم از قوه قضاییه این است كه با قوت و قدرت بدون تبعیض با فساد مبارزه كند؛ به خصوص دراین دوره قوه قضاییه مصمم شده به این خواسته به حق مردم تا جایی كه در توانش هست، به صورت شبانه روزی رسیدگی كند.
وی اذعان كرد: برای تحقق خواسته به حق مردم كه مبارزه همه جانبه، بموقع، عادلانه و بدون تبعیض با مفسدین است، از همه مردم استمداد می طلبیم كه كمك كنند این دفعه هم نقشه دشمن را به كمك همدیگر خنثی كنند.
محسنی اژه ای اضافه كرد: اگر می خواهیم در این راه موفق شویم، باید ساختار ها اصلاح گردد و بستر های فساد از بین برود و در این راه مجلس ودولت باید نخستین قدم را بردارند.
معاون اول دستگاه قضا اظهار داشت: دستگاه قضایی نمی تواند منتظر شود. ما چاره ای نداریم؛ مبارزه با فساد اقتصادی، امنیتی، فرهنگی، ناهنجاری های اجتماعی و... باید تا حد توان صورت گیرد و به هر كدام از آنها رسیدگی گردد.
وی افزود: این كار جهادی و روحیه انقلابی، هم افزایی و همكاری از بخش های مختلف مردم را می خواهد. هم اكنون مردم به حق انتظار دارند. باید این فرصت را مغتنم بشماریم و گام بلندی در مبارزه با فساد و مفسد برداریم و توأمان باید این دو كار را انجام دهیم.
محسنی اژه ای اضافه كرد: كسانی كه دارای تریبون هستند، رسانه های ملی، بسیج، سپاه، نیروی انتظامی، امنیتی، اطلاعاتی و... باید كمك كنند.
معاون اول دستگاه قضا افزود: این جلسه برای تكریم و معارفه دو مدیر است كه نیازی به معرفی و توصیف این افراد نیست. مدیر قبلی پیشرفت های بسیار خوبی داشته و مورد شناخت مسئولین است.
محسنی اژه ای افزود: این مردم شایسته بیشتر از این مقدار خدمت بی منت و خالصانه هستند. اگر حقیقتا شبانه روز تلاش نماییم و جمعه و تاسوعا و عاشورا هم در خدمت مردم باشیم، باز هم جا دارد.
وی خاطرنشان كرد: به سهم خودم از آقای رزم نسبت به خدماتی كه در طول این سه سال در این استان داشته، تشكر می كنم. وی قدم های بسیار خوبی را برداشته؛ اما ما حتما قانع نیستیم و مردم هم قانع نیستند و باید قدم های بسیار بلندی برداریم كه این كار به دست همه شما كارمندان و قضات انجام می پذیرد.
معاون اول دستگاه قضا اضافه كرد: یك مدیر به تنهایی نمی تواند موفق شود. ما از آقای دهقانی كه مدیری دلسوز، متدین و با روحیه انقلابی است، انتظار داریم كه در این راستا قدم های بلندی را بردارد. وی در گذشته هر كجا كار كرده است، به علت ابتكار و با دلسوزی و روحیه انقلابی اش باعث رضایتمندی بوده است.
محسنی اژه ای اضافه كرد: چند سال پیش مسئولیت پرونده های اصل ۴۹ به بنده سپرده شد. طبق آماری كه از استان ها گرفتیم گفته شد كه استان بوشهر ۷۰۰ پرونده اصل ۴۹ دارد كه این مورد از نظر بنده اصلا قابل قبول نبود؛ بنابراین بلافاصله هیئتی را اعزام كردیم كه مبحث را بررسی نمایند. امروز آخرین خبری كه در این رابطه به من دادند، این است كه در یك مدت كوتاه این میزان پرونده به ۲۷ پرونده رسیده است.
وی با اشاره به اینكه آقای دهقانی مسئول دادگاه پرونده های اصل ۴۹ در استان بوشهر بود، اظهار داشت: این كار ممكن نبود، جز اینكه یك آدم دلسوز و كاردان با یك تلاش شبانه روزی و روحیه جهادی آنرا جلو ببرد؛ بنابراین از آقای دهقانی می خواهم پایه گذاری های خوبی كه آقای رزم و مسؤلان قبلی كرده اند را ارتقا ببخشد.
محسنی اژه ای در سفارش ای به رئیس جدید دادگستری ایلام افزود: پرونده های ورودی ما زیاد است. وقتی ورودی پرونده و حجم كار زیاد باشد، هر مقدار قاضی و كارمند اضافه نماییم، باز هم با اشكالاتی مواجه می شویم؛ چون كه ما تا یك مدت می توانیم به نیرو بگوییم شب و روز كار كند و پرونده ها را به خانه ببرد و رسیدگی كند.
معاون اول دستگاه قضا افزود: نخستین كاری كه باید بكنید این است كه با كمك دیگران همفكری كنید تا پرونده های كمتری به دستگاه قضایی بیاید. با بزرگان، مدیران، فرماندار، استاندار، شورای شهر و در راس آن نماینده، ولی فقیه بررسی كنید كه مشكلات از كجا ناشی شده است و منشا ها را اصلاح كنید.
محسنی اژه ای خاطرنشان كرد: یكی از منشا ها امكان دارد زمین باشد. تغییر كاربری، تصرف عدوانی و مشخص نبودن حریم ها همچون مشكلات در حوزه زمین است. همینطور در مورد اشكالات بانك ها، توزیع كالا و... پیشقدم شوید و بررسی كنید تا كمترین پرونده به دستگاه قضایی بیاید.
وی تصریح كرد: اگر پرونده ای به دستگاه قضایی آمد تلاش تان را بكنید كه ختم به صلح و سازش شود. خیر و بركتی كه در صلح و سازش هست، در فرایند رسیدگی قضایی نیست. تا جایی امكان دارد در مورد پرونده ها با موضوعات مختلف (توهین، دعوا، نزاع، گرفتاری های مالی و...) با صلح و سازش آنها را تمام كنید و به شورای حل اختلافی كه الان داریم، اكتفا نكنید و از همه ظرفیت های مساجد، بسیج، ریش سفیدان، سران طوایف مختلف استفاده كنید تا پرونده ها را با صلح و سازش رتق و فتق كنید.
معاون اول دستگاه قضا در سفارش ای كه به رئیس جدید دادگستری ایلام اظهار داشت: مجموعه خانواده قضایی را عزیز و محترم بشمارید؛ به نظریات آنها احترام بگذارید و از همفكری آنها استفاده كنید و هر مقدار می توانید مشكلات شان را رفع كنید.
محسنی اژه ای اظهار داشت: با مردم و ارباب رجوع مدارا كنید. خیلی از مردم وقتی به قوه قضاییه می آیند، گرفتارند و مشكل دارند؛ به خاطر خدا صبر و حوصله تان را برای رسیدگی به مشكلات مردم بیشتر كنید و تحمل تان را بالا ببرید كه اجر آن بسیار است.
محسنی اژه ای تصریح كرد: خیلی از مردم نمی توانند با ۵ دقیقه صحبت تمام مطالب خویش را بگویند؛ زبان گفتن و قلم نوشتن ندارند؛ آنها را تا جایی كه امكان دارد راهنمایی كنید و به حرف های طرفین پرونده گوش دهید و با مردم مدارا كنید.
در این مراسم ضمن تكریم از زحمات محمد رزم، رئیس كل سابق دادگستری ایلام، علی دهقانی بعنوان رئیس كل جدید دادگستری استان معارفه شد.




منبع:

1398/06/17
17:17:13
5.0 / 5
3826
تگهای خبر: ارز , اقتصاد , بانك , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است