عربستان چه قدر سرمایه خارجی جذب كرد؟

عربستان چه قدر سرمایه خارجی جذب كرد؟ سیب پال: سازمان آنكتاد اعلام نمود عربستان سال قبل حدود 3 میلیارد دلار سرمایه مستقیم خارجی جذب كرد.


به گزارش سیب پال به نقل از كنفرانس توسعه و تجارت سازمان ملل موسوم به آنكتاد، روند كاهش سرمایه گذاری خارجی در منطقه خاورمیانه در عربستان نیز مشاهده شده است و تمایل سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در این كشور كاهش پیدا كرده است. در كل منطقه غرب اسیا سال قبل ۲۹ میلیارد دلار سرمایه مستقیم خارجی جذب شده است كه از این مبلغ، ۳.۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری مربوط به عربستان بوده است.
این دفتر قبل تر اعلام نموده بود در سال ۲۰۱۸ حدود ۱.۳ تریلیون دلار سرمایه گذاری مستقیم خارجی در جهان انجام شده است كه در مقایسه با سال ۲۰۱۷ نشان دهنده كاهش ۱۳ درصدی بوده است. ۵۴ درصد این سرمایه ها راهی كشورهای توسعه یافته شده است.
میزان سرمایه گذاری خارجی در عربستان در مقایسه با سال ۲۰۱۶ بیشتر از ۸۰ درصد كاهش پیدا كرده است و از ۷.۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ به تنها ۱.۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ رسید. عربستان كه بطور سنتی یكی از بزرگ ترین مقاصد سرمایه گذاری خارجی در غرب آسیا شمرده می شود وابستگی زیادی به سرمایه خارجی امارات، آمریكا و فرانسه دارد بطوریكه نیمی از كل سرمایه خارجی در عربستان توسط این سه كشور انجام می شود.
امارات با ۲۱.۹ درصد بزرگ ترین سرمایه گذار خارجی در عربستان بوده است و بعد از این كشور، آمریكا با ۲۰.۳ درصد و فرانسه با ۹.۱ درصد قرار دارند. سنگاپور، ژاپن، كویت و مالزی دیگر سرمایه گذاران بزرگ در عربستان هستند.
متوسط سرمایه خارجی جذب شده عربستان در بازه زمانی ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۹ معادل ۴.۰۴۸ میلیارد دلار بوده است كه بیشترین ركورد ثبت شده مربوط به سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۰ با ۱۱.۷۴۶ میلیارد دلار و كمترین سرمایه جذب شده مربوط به سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۷ با ۲۶۴ میلیون دلار بوده است.




منبع:

1398/06/08
10:59:38
5.0 / 5
4054
تگهای خبر: دلار , سرمایه گذاری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۴
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است