مدیر سابق بانك مركزی آمریكا خواستار ایستادن در مقابل ترامپ شد

مدیر سابق بانك مركزی آمریكا خواستار ایستادن در مقابل ترامپ شد به گزارش سیب پال عضو سابق هیات مدیره فدرال رزرو از مدیران كنونی این بانك خواست تا با اقدامات ترامپ مقابله كنند.


به گزارش سیب پال به نقل از واشنگتن پست، ویلیام دادلی، رئیس سابق دفتر منطقه ای فدرال رزرو در نیویورك در یادداشتی از مقامات بانك مركزی آمریكا خواست تا به ترامپ نشان دهند پشتیبان تصمیمات بد وی در حوزه تجارت نخواهند بود و برای وی مشخص كنند كه نتایج چنین تصمیماتی تنها متوجه خود وی خواهد بود.
دادلی با تشبیه رویكرد ترامپ به سیاست های دهه ۱۹۳۰ آمریكا اظهار داشت كه پیروزی مجدد ترامپ در انتخابات سال آینده، خطری برای اقتصاد آمریكا و جهان خواهد بود و استقلال بانك مركزی این كشور در سیاست گذاری برای دستیابی به اهداف رشد و اشتغال را تهدید می كند.
این انتقادات تند و بی سابقه با واكنش شدید طرفداران ترامپ مواجه شد: دن دی میكو، مدیرعامل موسسه " نوكور" اظهار داشت: این مواضع بیشتر شبیه مواضع نازی ها در جنگ جهانی دوم است كه خواستار شكست آمریكا در عرصه جهانی بودند.
دادلی كه حالا استاد دانشگاه پرینستون است از جروم پاول، رئیس بانك مركزی آمریكا خواسته است تا با كاهش بیشتر نرخ بهره مخالفت كند. او افزوده است كه در صورت تن دادن فدرال رزرو به كاهش بیشتر نرخ بهره، ترامپ برای انجام اقدامات پرریسك تر ترغیب خواهد شد. مقرر است بانك مركزی آمریكا تا دو هفته دیگر نشستی را برای كاهش بیشتر نرخ بهره یا حفظ آن در سطح كنونی برگزار كند.
جنگ بین كاخ سفید و فدرال رزرو در ماه های اخیر به سطح بی سابقه ای رسیده است و دو طرف به شدت از همدیگر انتقاد كرده اند. دونالد ترامپ در تازه ترین توئیت انتقادی خود به بانك مركزی آمریكا نوشته است: فدرال رزرو دوست دارد شاهد تداوم چالش های تولیدكنندگان ما باشد تا بقیه مناطق جهان از این وضعیت بهره ببرند. دیده اید كه بقیه كشورها (با كاهش نرخ بهره) چظور رقابت پذیری ما را كاهش داده اند. فدرال رزرو ما خیلی وقت است این حركت را (كه دیگران انجام داده اند) اشتباه می داند!




منبع:

1398/06/07
14:06:45
5.0 / 5
3806
تگهای خبر: اقتصاد , بانك , بانك مركزی , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است