دستورات جدید پوتین به رئیس بانك مركزی و وزیر اقتصاد روسیه

دستورات جدید پوتین به رئیس بانك مركزی و وزیر اقتصاد روسیه به گزارش سیب پال رئیس جمهور روسیه از مقامات این كشور خواست درآمد شهروندان و رشد اقتصادی را بالا برند.


به گزارش سیب پال به نقل از ایسنا، از زمان بحران مالی سال ۲۰۰۸ تابحال به علت كاهش ارزش روبل و تحریم های غرب بر ضد روسیه بر سر دخالت این كشور در مسائل اوكراین، متوسط رشد اقتصادی روسیه نسبت به دوران پیش از سال ۲۰۰۸ كاهش محسوسی داشته است و از هفت درصد در بازه زمانی ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۸ به حدود تنها یك درصد تا آخر ماه آگوست امسال رسیده است.
در واكنش به این كاهش رشد محسوس، ولادمیر پوتین به الویرا نابیولینا، رئیس بانك مركزی، ماكسیم اورشكین، وزیر اقتصاد و آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی این كشور دستور داده است تا شرایط را برای تقویت رشد اقتصادی و سطح درآمد مردم این كشور فراهم آورد. وی هم چنین آندری بولوسوف، دستیار ویژه خویش را مامور به همكاری با اعضای دولت برای تحقق این هدف كرده است.
پوتین كه حالا ۲۰ سال است در راس امور روسیه قرار دارد با اشاره به كاهش تورم این كشور به ۴.۵ درصد به مردم وعده داد شرایط زندگی آنها بهتر شود: هر چند كه تورم كم شده و سطح دستمزدها افزایش یافته است اما سرعت افزایش میزان درآمدها راضی كننده نیست. البته این مسائل نباید مایه نگرانی مردم شود.
طبق آمارهای بانك مركزی روسیه، درآمد واقعی قابل تصرف مردم این كشور در سال ۲۰۱۸ تنها ۰.۱ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۷ بوده است. پوتین از رشد ۰.۷ درصدی اقتصاد روسیه در نیم هنخست سال جاری میلادی هم ابراز نارضایتی كرده و آنرا ناكافی خوانده است.
انتظار می رود كه بانك مركزی روسیه در نشست دو هفته دیگر خود، نرخ بهره را به منظور تقویت رشد اقتصادی كم كند. پیشبینی می شود رشد اقتصادی امسال روسیه عددی بین ۱ تا ۱.۵ درصد باشد.



1398/06/05
13:16:44
5.0 / 5
3747
تگهای خبر: ارز , اقتصاد , بانك , بانك مركزی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۱
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است