تاصیكو 45 تومان سود بین سهامداران تقسیم می كند

تاصیكو 45 تومان سود بین سهامداران تقسیم می كند سیب پال: در مجمع عمومی سالانه سرمایه گذاری صدرتامین تصمیم گرفته شد كه به ازای هر سهم ۴۵ تومان سود بین سهامداران تقسیم شود. همینطور مدیرعامل تاصیكو اعلام نمود كه دو شركت زیرمجموعه این هلدینگ امسال در فرابورس عرضه می شود.


به گزارش سیب پال به نقل از ایسنا امروز (پنجشنبه) مجمع عمومی عادی سالانه شركت سرمایه گذاری صدر تامین (تاصیكو) برگزار گردید. این مجمع با حضور بیشتر از ۹۰ درصد از سهامداران رسمیت یافت.
خالق، نماینده سرمایه گذاری تامین اجتماعی (رئیس مجمع) این جلسه را شروع كرد و در ادامه سلیمانی، مدیرعامل شركت سرمایه گذاری صدر تامین به بررسی و توضیح صورت های مالی شركت پرداخت.
سلیمانی درباره افزایش سرمایه صورت گرفته در سالهای گذشته اظهار داشت: تا كنون دو بار افزایش سرمایه داشتیم كه یكی مربوط به سال ۱۳۸۴ و دیگری مربوط به سال ۱۳۹۶ بود. ما در اردیبهشت سال ۱۳۹۸ در بورس اوراق بهادار تهران عرضه اولیه شدیم. وی توضیح داد: سهامداران ما ۸۹ درصد سرمایه گذای تامین اجتماعی و ۱۱ درصد مربوط به به صبا تامین است.
وی درباره پرتفوی تاصیكو اظهار داشت: در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه گذشته ارزش بورسی شركت ۸۵۰۰ میلیارد تومان بود و پرتفوی غیر بورسی ما ۷۲۰ میلیارد تومان است. سلیمانی با اشاره به اینكه در بعضی از حوزه ها همچون تولید فولاد سهم بازار مناسبی دارند اظهار نمود: ما در این صنعت۷۰ درصد تولید خاورمیانه را داشتیم در نتیجه سهام مان را در فولاد مباركه تقویت خواهیم كرد. همینطور به فكر تقویت سهام مان در شركت ملی مس ایران در اولویت ما است.
مدیرعامل تاصیكو با اشاره به عملكرد سال ۹۷ نسبت به ۹۶ اظهار داشت: ما در حوزه صادرات ۵۱ درصد رشد داریم البته در بخشی از حوزه ها ما مجبوریم به خاطر سیاست های دولت بازار داخلی را تامین نماییم و اجازه صادرات نداریم. همینطور در سود ناخالص ۷۲ درصد نسبت به سال قبل رشد داشتیم.
وی با اشاره به اینكه در سال جدید برنامه ما افزایش سوددهی و افزایش دو برابری سود هر سهم است، اظهار داشت: ما مقرر است كه دو شركت زیر مجموعه مان را در فرابورس عرضه نماییم كه یكی زغال سنگ طبس و دیگری سرام آرا است.
سلیمانی اضافه كرد: با عنایت به بورسی شدنمان از ظرفیت بازار سرمایه استفاده خواهیم كرد. وی با اشاره به عملكرد سه ماهه سال ۱۳۹۸ اظهار داشت: سود خالص ما ۲۴۹ درصد افزایش نشان داده است بودجه سه ماهه ۱۱۱ درصد رشد و از كل برنامه سال ۱۳۹۸، ۳۶ درصد را محقق كرده ایم و تلاش داریم كه در شش ماهه دوم عملكرد بهتری داشته باشیم.
مدیر عامل تاصیكو اظهار داشت: سیاستی وزارت صنعت برای پشتیبانی از مصرف كننده نهایی دارد. ما به وزارت سمت میگوییم كه اگر یارانه نهایتا به مصرف كننده داده می شود خوب است اما اگر به مصرف كننده نهایی نیست محصولاتمان را در بورس كالا عرضه نماییم كه هم اكنون این مورد را پذیرفته اند كه كالا را در بورس كالا عرضه نماییم.
وی در پاسخ به سهامداری كه درباره مشكل نقدینگی پرسید اظهار نمود: ما مشكل نقدینگی نداریم و افزایش سرمایه را در دستور كار داریم.
سلیمانی در پاسخ به سوال سهامداری كه درباره ذخیره معدن طلای معدن كردستان پرسید اظهار داشت: در دو محدوده اجازه اكتشاف داریم كه حدود ۱۷ تن پس از فراوری ظرفیت معدن است.
در انتهای مجمع تصمیم گرفته شد كه دو برابر سال قبل یعنی برای هر سهم ۴۵ تومان سود بین سهامداران تقسیم شود.



1398/06/01
01:03:59
5.0 / 5
3793
تگهای خبر: ارز , بازار , بورس , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است