روز پر رفت و آمد در بورس، احتمال همكاری بورس تهران و وین

روز پر رفت و آمد در بورس، احتمال همكاری بورس تهران و وین به گزارش سیب پال امروز چهارمین شركت در سال ۱۳۹۸ در بورس تهران عرضه اولیه می شود، علاوه بر این امروز سفیر اتریش در ایران به همراه هیات مدیره اتاق مشترك بازرگانی ایران و اتریش از بورس تهران بازدید و ابراز امیدواری كردند كه بورس تهران و وین بتوانند با هم همكاری داشته باشند.


به گزارش سیب پال به نقل از ایسنا، امروز(دوشنبه) تالار حافظ روز پر رفت و آمدی را تجربه كرد؛ به صورتی كه در ابتدای ساعات معاملاتی سفیر اتریش در ایران به همراه هیات مدیره اتاق مشترك بازرگانی ایران و اتریش از بورس تهران بازدید كردند و زنگ آغاز معاملات را به صدا درآوردند؛ علاوه بر این مقرر است ۲۰ درصد از سهام شركت غلتك سازان بعنوان چهارمین عرضه اولیه بورس تهران در سال ۱۳۹۸ امروز صورت گیرد.
پدرام سلطانی - رئیس اتاق مشترك بازرگانی ایران و اتریش - كه امروز در تالار حافظ حضور داشت، درباره دیدار سفیر و هیات مدیره اتاق بازرگانی ایران و اتریش از بورس تهران به ایسنا، اظهار داشت: هماهنگی هایی انجام شد كه سفیر اتریش به همراه هیات مدیره اتاق مشترك ایران و اتریش از بورس اوراق بهادار تهران دیداری داشته باشند. عملا این دیدار می تواند زمینه ای برای همكاری بین بورس ایران و اتریش باشد.
وی افزود: می خواهیم برای همكاریهای دوجانبه، هماهنگی های لازم را در ایران انجام دهیم و در سفری كه در مهر ماه هیات اقتصادی ایران به وین اعزام می نماییم برای همكاری متقابل بورس تهران و بورس وین مسؤلان شركت بورس در اتریش حضور یابند و مذاكراتی بین دو طرف صورت بگیرد.
سلطانی در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص اینكه این همكاری در جهت سرمایه گذاری است یا همكاریهای فنی، اظهار داشت: در ابتدا می توانیم انتظار داشته باشیم همكاریهای فنی بین دو بورس تهران و وین اتفاق بیفتد. همینطور در ادامه تبادل اطلاعات و تجارب و همكاریهای نهادی بین دو بورس رخ دهد و در آینده كه تنگناهای ناشی از تحریم برداشته شود این تفاهم می تواند زمینه ساز ورود سرمایه گذاران اتریشی به بورس ایران باشد.

بورس تهران و وین می توانند با هم همكاری داشته باشند
وی در پاسخ به این پرسش ایسنا در خصوص اینكه با عنایت به شناختی كه از سوی اتریشی دارید چقدر مطمئن هستید كه این دیدار به همكاریهای مشترك عملی بینجامد؟ بیان كرد: سابقه رابطه ایران و اتریش طولانی است و عموما هم در روابط دو كشور حسن اعتماد دو جانبه وجود دارد و اتریش از معدود كشورهای اروپایی است كه در تمام این سال ها با ایران روابط خوبی داشته است و اگر بخواهیم كشور اروپایی را مثال بزنیم كه در خلال این سال ها كمترین مشكل و كمترین اختلال در روابط را با ایران داشته می توانیم اتریش را مثال بزنیم به همین لحاظ استعداد این طور همكاری ها بطور قطع وجود دارد و دولت و بخش خصوصی اتریش هم از سالیان دور این ارتباط را با ما داشته اند و ما به این مورد خوشبین هستیم كه اگر موانع و تنگناها برطرف شود زمینه توسعه همكاری ها به سرعت ایجاد شود.
اشتفان شُلتس - سفیر اتریش در ایران - هم در پاسخ به اینكه هدف شما از دیدار از بورس اوراق بهادار تهران چیست؟ اظهار داشت: با عنایت به پیام مقام معظم رهبری درباره پشتیبانی از بخش خصوصی و اینكه یكی از طریق های توسعه اقتصاد پشتیبانی از شركت های كوچك و متوسط در بورس است، خواستیم كه ملاقاتی با مسؤلان بورس ایران داشته باشیم.
وی در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص اینكه آیا به این منجر می شود كه اتریشی ها در طراحی بهتر هسته معاملات به ایران از نظر علمی كمك كنند؟ اظهار نمود: این بستگی به نظرات طرف ایرانی دارد ما امكانات را در این مورد به ایران معرفی می نماییم.



1398/05/28
15:53:13
5.0 / 5
4034
تگهای خبر: اقتصاد , بورس , سرمایه گذاری , سهام
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
جدیدترین مطالب مرتبط در سیب پال
نظرات بینندگان سیب پال در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
سیب پال sibPal

سیب پال

اخبار اقتصادی

sibpal.ir - حقوق مالکیتی سایت سیب پال محفوظ است